5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    MacAnarie

TM Externe back-up niet te benaderen!

Hulp gevraagd!

Ik heb al gezocht op het forum maar kan geen eenduidig antwoord vinden.

Ik heb nogal veel problemen (Systeem onthoud geen voorkeuren, gez*** met sleutelhanger etc) met mijn MBP na 10.7.1, dus besloten om toch maar een Clean Install te doen.
    Ik heb GEEN opstart DVD of USB stick, alleen de recovery partitie die ingebakken zit.

Als ik een clean install wil doen, kan dit dan wel via CMD+R -> Lion opnieuw installeren?

Moet ik hiervoor eerst de doelschijf (Macintosh HD) formatteren, of ben ik dan ook mijn recovery partitie kwijt?

Wat zou een andere methode kunnen zijn? Tijdelijke partitie aanmaken, hier Lion opzetten, en dan later in Lion de oude verwijderen? (Kan dat?)
    Is dan ook achteraf de naam van de partitie waar Lion opstaat nog te wijzigen? want ik kan natuurlijk niet 2 partities Macintosh HD noemen.

Hoop op een spoedig antwoord! Een walktrough antwoord/tutorial zou top zijn;-)

(PS, mocht er toch al een draadje lopen welke ik over het hoofd heb gezien, mijn excuses!)

Bijdrager
    AppleStef

Moet ik hiervoor eerst de doelschijf (Macintosh HD) formatteren, of ben ik dan ook mijn recovery partitie kwijt?

Neen gewoon de Macintosh HD partitie pakken en je Recovery partitie blijft.

Bijdrager
    MacAnarie

Je bedoelt dat ik gewoon de HDD kan formatteren? Want de partitie staat half vol.. Heb ik dan geen halfvolle HD met daarover Lion? Of gaat hij voor installatie zelf de schijf opschonen om met een schone HD te beginnen?

Bijdrager
    daantje22

als je met appeltje R opstart kun je er gewoon voor kiezen om lion opnieuw te installeren ( hij zet hem er gewoon overheen)

maar je kunt ook met schijfhulpprogramma je HD wissen en dan alsnog Lion erop zetten die ingebakken zit. beide is mogelijk

Bijdrager
    MacAnarie

Inmiddels gelukt!

Ik kan alleen mijn Time Capsule bestanden niet benaderen, alles in de timeline is paars geworden. En nu?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.