8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Bob

Clean install

Hallo,

Ik heb een macbook Modelnummer #A1181.
    Met Snow leapard 10.6.8, Deze wil ik opnieuw installeren.

Ik wil een clean install doen.
    Als ik de officiele DVD erin doe en restart met ‘alt’ of ‘c’ key krijg ik de volgende boodschap:

“Mac OS X can’t be installed on this computer”

Ik begrijp niet waarom niet, hij draait al snow leapard, ik wil alleen een clean install doen.

Kan iemand mij helpen?

Groeten

Bijdrager
    TheBigZ

Kies schijfhulpprogramma (in het menu) nadat je bent opgestart van de OS X Installatie DVD, en wis je interne schijf. Daarna kun je een clean install doen.

Bijdrager
    Bob

Het is niet mogelijk om na deze melding (die direct komt) in het schijfhulpprogramma te komen.

Bijdrager
    Blieper

Weet je wel zeker dat je van de dvd opstart dan?

Bijdrager
    TheBigZ

Je moet niet aan de installatie beginnen, maar deze direct afbreken.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Deze foutmelding kan ontstaan als het partitie schema niet goed is. Voor een intel-based Mac moet dit “GUID’ zijn.
    Je zou de mogelijheid moeten hebben om de drive opnieuw te formatteren en daarna kun je gaan installeren.

Bijdrager
    Blieper

Hoezo niet, daar is de InstallatieDVD toch voor Enocenturias zal dat niet voor niets willen toch…

Bijdrager
    johnkeates

Er is een kans dat er een Firmware update geweest is die een hogere Mac OS X-versie vereist.

Uiteindelijk gewoon formatteren, en daarna aan installeren denken. Can’t be installed on this computer is trouwens heel generiek, kijk eens even in het logboek? (Command + L dacht ik)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.