16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    heliasje

clean install

wil graag een clean install van mijn macbook air 2012 omdat ik een update heb gedaan naar catalina en nu mijn office 2011 niet meer werkt. Maar als ik een clean install doe ( naar fabrieksinstellingen) welke versie staat er dan op, is het degene die er bij aankoop van de air opstond in 2012 ?

Bijdrager
    Shmoo

Dat ligt er aan hoe je opstart.

https://support.apple.com/en-us/HT204904

Bijdrager
    heliasje

wil graag terug naar high sierra waar de office 2011 nog werkt

Inactief
    Anoniem

Hier de link van shmoo in het Nederlands, misschien is dat duidelijker voor je:

https://support.apple.com/nl-nl/HT204904

Bijdrager
    TheBigZ

Ook handig, een link om High Sierra te downloaden.

https://support.apple.com/nl-nl/HT208969

Bijdrager
    gipsman

Upgraden naar Office 2019? Als je One Drive hebt (of een andere cloud service waar de 2011 bestanden in passen) dan kan je de oude doc. bestanden van daar openen in ‘compatibility mode’. Of met Preview. Het is een gok, ik gebruik Office niet, mijn vrouw wèl, ze kan de oude Word bestanden (doc.) openen in Voorvertoning (Preview). Of beter: koop een nieuwe mac èn Office 2019 (pakjestijd!), houd de 2012 air ( met High Sierra dan) bij voor de oude Office, iedereen blij. Tja, die Air is 7 jaar oud en krijgt het moeilijk, ik heb ook nog een Air 2011, die niet naar Catalina kan, goed excuus voor een nieuwe…

Bijdrager
    heliasje

weet het, maar mijn vrouw wilt hem behouden (houdt niet zo van verandering) en voor haar is deze nog goed genoeg. alleen is bij de update naar catalina office niet meer werkend. wil een clean install doen naar high sierra en office 2011 opnieuw installeren zodat alles weer de oude is voor haar

Bijdrager
    gipsman

Hallo heliasje, ik begrijp het hoor. Misschien moet je maar de upgrade naar catalina doen en kort daarvóór of onmiddellijk daarna Office 2019 kopen ( ca. €150 denk ik, is duur ja). Mijn vrouw die een echte digibeet is kon gewoon doorgaan met de 2016 versie. Voor de oude doc. bestanden is er een ‘compatibility mode’ om die te openen of anders doe je dit in Voorvertoning ( Preview). De 2012 air zal wellicht nog wel een jaar of twee blijven werken. Overigens kan je Office online steeds blijven gebruiken onder hetzelfde account.

Inactief
    Anoniem

De échte digibeten gebruiken natuurlijk Pages, Numbers, etc… 🤓

Bijdrager
    gipsman

@koen

ja, maar Pages wilde ik niet suggeren, omdat het voor heliasje en partner misschien veel te ingrijpend zou zijn.

Bijdrager
    heliasje

probleem, wil een cleaninstal uitvoeren via shift-option-R en krijg dan een draiiende wereldbol te zien, maar zie helaas geen wifi verbinding met mijn netwerk en kan dus nu niet verder. iemand een oplossing ?

Bijdrager
    gipsman

Je kan toch upgraden naar Mojave. Clean install niet nodig en zal beter werken op een macbook 2912. Ook Office 2011 zal dan nog gewoon werken.

Bijdrager
    gipsman

2912=2012 😔

Bijdrager
    heliasje

Denk niet dat je me goed begrijpt. Had gedownload naar catalina en wil terug baar high siërra met recovery. Krijg wel de wereldbol maar weet niet welk net werk ik dan moet kiezen. Kan ik high siërra er ook opnieuw op zetten met een usb stick ?

Bijdrager
    gipsman

Heb je geen backup van vòòr de Catalina installatie  bv. een time machine backup?

Bijdrager
    heliasje

neen helaas

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.