16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    iBear

clean instal en fouten??

Hoi!

In voorbereiding op SL die ik dit weekend krijg, begonnen met een clean install.
    Om alles even te checken, controleerde ik even de schrijfbevoegdheden van mijn iMac, maar er staan allemaal
    onregelmatigheden in?! (net als voor de clean install, vandaar dat ik met een schone lei wilde beginnen)
    http://farm3.static.flickr.com/2481/3855911304_d0cfaf3a75_o.png

Hoe kan dit??
    En is dit een probleem?

Enorm bedankt als iemand mij hier verder mee kan helpen!

Groet!

Erik

Bijdrager
    Trat

Dat is geen probleem, zullen de meesten hebben.

Bijdrager
    Maced.2

heb ik ook hier…niks aan het handje :D

Inactief
    Anoniem

Ik heb net de hele box voor 169 euro besteld. dit omdat ik ilife niet legaal had… toch even aantal vraagjes. als ik vanavond handmatig bepaalde dingen backup zoals iphoto map en itunes map en libary/mail enz… kan ik die alvast terugzetten net als rapidweaver enz… kan ik upgraden straks zonder dat mijn instellingen verloren gaan?

sterker gezegd, als ik nu via de lligale weg ilife 09 weer installeer krijg ik dan straks gezeur als ik de dvd uit mijn nieuwe gekochte box gebruik? ik vraag dit omdat ik zodoende nu wel alles legaal in huis heb, maar alvast aan de gang weer wil met iphoto enz.

Bijdrager
    Trat

Ik zou gewoon een archive & install doen. Ben je van alle onzekerheid mbt terugzetten van bestanden (en er dan een paar missen) af.

Inactief
    Anoniem

maar als ik archive en install doe? wat gebeurd er dan precies??? Ik wil namelijk wel een lekker schoon systeempje, maar omdat alle prefs enz wel bewaard blijven?

O ja en nog een hele belangrijke… kan ik als ik toch voor een clean install ga en ik me mac opnieuw heb geautoriseerd voor itunes toch me iphone er nog aanhangen??? of heb ik dan een probleem met smsjes die ik graag wil behouden…

Bijdrager
    iBear

Dank je wel voor de reaktie’s!!
    :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Bijdrager
    Trat

Hij archiveert dan bestanden uit 10.5, doet een clean install van 10.6 en verplaatst dan de gearchiveerde 10.5 bestanden naar je nieuwe install. Die prefs heb je toch niet voor niks?

Bijdrager
    Dagaloni

Verplaast hij dan de bestanden na de install? Volgens mij niet. Je hebt gewoon een clean install met een map waar je je alle bestanden van je vorige systeem hebt staan. Die map maakt hij automatisch;)

Bijdrager
    Trat

Zo was dat bij 10.5…

Wat een trammelant toch allemaal om een OS te upgraden. Gewoon DVDtje in je Mac doen en de instructies opvolgen. En het is een upgrade voor 10.5: <UPGRADE>. Zou toch een hoop confusie weg moeten nemen. Jeez…

Bijdrager
    Oppie

Trat, helemaal mee eens!
    Wat een Windows reflexen allemaal.
    En volgens mij hebben Jeroen en Dagaloni al genoeg info gekregen, o.a. hier: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=152751

Bijdrager
    Edwin
    ”iBear”

In voorbereiding op SL die ik dit weekend krijg, begonnen met een clean install.

Dat begrijp ik niet… de SL DVD is nog niet binnen en je gaat een clean install voorbereiden? Ik voer ook een clean install (= Erase and Install) uit zodra de DVD binnen is, daar kan ik niets aan voorbereiden (hooguit zorgen voor een goede backup)

Inactief
    Anoniem

Waarom zou je de schijfbevoegdheden gaan controleren wanneer je een clean install wilt doen :?

Bijdrager
    R-Flow
    ”iBear”

Die begrijp ik niet zo goed.:P

Bijdrager
    RoyHochstenbach

Je hoeft niet per se 10.5 te upgraden naar 10.6. Je kan meteen een Clean Install doen van 10.6.

Bijdrager
    Trat

@Roy
    Klopt. En bovendien, waarom zou je nou al een clean install doen? De meeste mensen hier doen dat uit pure neurose, dus vrijdag is je systeem al weer ‘vies’ en kun je het weer opnieuw doen.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.