3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Jlle

Classic wil niet starten vanuit OS-X

Heb net m’n nieuwe iBook binnen :D :D 800/12″/Combo/384MB:D :D

Er is een probleempje (naast 1 dode groene pixel) OS9 wil niet straten.
    Ik heb een reinstall geprobeert maar dat helpt niet. Als ik een classic app. binnen osx start dan krijg ik de volgende melding:

“An error was encountered while attempting to update your system folder with Classic-specific resources”

Helaas kan ik nergens een oplossing vinden.

Bijdrager
    warnerraven

Volgens mij is een gekleurde ‘dode’ pixel nog niet echt dood en kan je proberen het scherm op de plek van de pixel licht te ‘masseren’. Even met je hand achter het scherm en dan heel licht op de plek te drukken. Vermoedelijk zal deze dan weer gaan werken. Over je Classic, staat er op je HD de map System Folder met een 9 erin? Zo ja (in principe is elke nieuwe mac met een classic voorge├»nstalleerd) kan je even via system preferences (sys voorkeuren) naar Classic gaan en van daar uit classic opstarten en kijken of dit dan wel lukt. Verder kan ik zo niet beoordelen wat anders de fout zou zijn.

Succes

Bijdrager
    Jlle
    ”warnerraven”

Volgens mij is een gekleurde ‘dode’ pixel nog niet echt dood en kan je proberen het scherm op de plek van de pixel licht te ‘masseren’. Even met je hand achter het scherm en dan heel licht op de plek te drukken.

Tijdje gemasseerd maar werkt helaas niet…….

”warnerraven”

via system preferences (sys voorkeuren) naar Classic gaan en van daar uit classic opstarten

Daar krijg ik nou juist de melding…….

Dank voor je reactie (hoelang moet ik masseren?)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.