4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Mac Cloud

Classic vanaf 2e computer in netwerk ?

Op mijn G4 800 draait OSX 10.2.4 prima,en als ik Classic gebruik loopt de machinesnelheid drastisch terug(zie mijn topic in Classic).
    Nu draait op mijn I-book G3 300 OS 9.2.2 uitstekend,zodat ik graag vanaf mijn G4 OS 9 in OSX wil gebruiken vanaf mijn I-book in de Classic mode.
    Maar het is mij nog steeds niet gelukt om vanuit OSX kontakt te maken met mijn I-Book.
    Ik gebruik een zgn crosscable via ethernet en heb het geprobeerd via aplletalk maar de machines zien elkaar niet,firewall en bestandsserver heb ik allemaal uit gezet.
    Ook zou ik met beide machines tegelijk willen internetten,heb ik dan een ethernethub nodig ?

Alvast bedankt :) !

Bijdrager
    Aqua1

Wil je de systemfolder uit de iBook gebruiken op je g4 ?

Bijdrager
    Mac Cloud

Ja,ik geloof dat ik dat eigenlijk bedoel.

Bijdrager
    MacBigfoot
    ”Mac

Maar het is mij nog steeds niet gelukt om vanuit OSX kontakt te maken met mijn I-Book.
    Ik gebruik een zgn crosscable via ethernet en heb het geprobeerd via aplletalk maar de machines zien elkaar niet,firewall en bestandsserver heb ik allemaal uit gezet.

Het is in OS X noodzzakelijk dat je IP-nummers toewijst (netwerk-configuratie), bijv. 10.0.0.1 voor de OS X machine en 10.0.0.2 voor de iBook. Bij beide moet het subnetmask 255.255.255.0 zijn.
    Als je vanaf de OSX-machine de iBook wilt benaderen hoef je geen enkele service aan te zetten.
    Op de iBook moet je wel aangeven dat je wilt delen (bestanden).
    Kies uit het menu verbind met server, of toets Appeltje-K, dan moet de OSX-machine als het goed is vanzelf de iBook detecteren en kun je verbinding maken.

In het kort hoor, maar that’s it!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.