8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    levin

Classic onder MACOS X

:sick: Wie kent dit probleem. Ik heb reeds mijn computer opnieuw geïnstalleerd en nu kan ik classic niet meer opstarten onder MacosX. Als ik naar mijn systeemvoorkeuren ga.. dan staat daar ook geen classic icoon tussen. Wat is er gebeurd tijdens de installatie. en is het mogelijk om deze alsnog toe te voegen zonder dat ik weer alles opnieuw moet installeren!

L D B P R O D U C T I O N . C O M

Bijdrager
    sabine

ehm heb je tijdens je installatie ook classic laten installeren?

Bijdrager
    WebJ

:lol: Je hebt gewoon classic niet ge├»nstalleerd. Ik heb ook toen ik naar Jaquar ging een schone installatie gedaan; h├ę waar is classic?

Bijdrager
    levin

heb classic tijdens de macosx installatie mee laten installeren!
    Wanneer ik via opstart schijf classic kies en herstart doet hij het perfect!
    Maar onder Mac Os X start hij niet op! Plus dat er geen icoon in de systeem voorkeuren zit??

Bijdrager
    kenmasters

Ik heb helaas geen oplossing maar wel een vraagje. Ik heb namelijk Jaguar opnieuw geïnstalleerd, zonder 9/classic. Ik wil nou eigenlijk toch wel weer classic in X kunnen draaien. Hoe doe je dat? Moet ik dan 9 helemaal installeren?

Bijdrager
    levin

classic draaid weer onder MacOsX.
    Ik heb de installer cd van macos X geopend. vervolgens in de map “Optional Installs” het pakket “BSD Subsystem” gekozen. Na deze installatie heb ik in dezelfde map ook “Dutch Localized Files” ge├»nstalleerd. Toen even uitloggen en opnieuw inloggen.. hoppa.
    Classic start gewoon weer op onder MacOsX

Wanneer je classic wilt gebruiken zul je deze inderdaad helemaal moeten installeren. Het makkelijkste is om van een MacOs 9 installatie cd op te starten en vervolgens een instalatie te doen.
    Zo heb ik namelijk een keer MacOs 9 opnieuw geïnstalleerd. En deed het gelijk.

Bijdrager
    kenmasters

Kan ik gewoon va de jaguar cd booten en 9 er naast zetten dan?

Bijdrager
    levin

booten via jaguar heb ik nog niet gedaan! Maar als macos 9 op dezelfde cd staat als jaguar moet je volgens mij deze zo kunnen installeren. ik heb gewoon een originele macos 9.1 cd en die gebruik ik om te booten. En vervolgens installeer ik het systeem.
    Misschien kun je iets vinden op de Apple site over installeren macos9
    dit heb ik van een andere form… misschien is dit makkelijker:
    PowerMac G4 terug wil naar Mac OS 9
    Daarvoor zijn de volgende handelingen nodig:
    Installeer Tinkertool
    Maak alle mappen zichtbaar
    Herstart de Finder
    Voer Restore CD 1 in en klik op .images
    Klik op OS9General.dmg
    Kopieer de Systeemmap naar je Harde schijf Herstart je Mac
    Maar vergeet niet: Mac OS 9 is dood :apple:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.