2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Anoniem

Class paths in Flash?

Hello,
    ik moet een Flash site overnemen van iemand anders, vrij oud, Flash 7 en AS2.

Het is een mooie site met variables uit een XML bestand.

Zodra ik de swf opnieuw aanmaak ZONDER de fla veranderd te hebben krijg ik bij alle menu items “undefined” ipv de titel van de pagina uit de XML (wat eerst wel werkte).

De maker mailde mij “Waarschijnlijk zijn de class paths niet goed ingesteld.”.

Ik heb werkelijk geen idee waar of hoe ik dat aan zou moeten passen en waar ik het moet zoeken.

Kan iemand mij een zet in de goede richting geven? Voorbeeld pagina plus eventueel de FLA kan je via PM ff krijgen….

Dank je wel alvast!!!

Inactief
    Anoniem

Hoi,

je kan het op 2 manieren oplossen:

Manier 1:
    verander op de regel waar je externe AS-file wordt geïmporteerd (meestal op de 1e regel van de 1e keyframe) het path. Er staat bijvoorbeeld:
    [code:1:352d085c21]
    import com.username.data.ClassName;
    [/code:1:352d085c21]

Mocht je AS-file in dezelfde map als je FLA-file staan, dan verander je deze regel naar:
    import ClassName;

Manier 2:
    Maak (bijv) in Mac_HD:Users:username:Documents:Flash:AS een map aan met de naam com. In deze map maak je weer een map aan met jouw eigen naam. En in de map met je eigen naam maak je weer een categorie map aan (bijv data).
    De hele map structuur ziet er als volgt uit:
    Mac_HD:Users:username:Documents:Flash:AS:com:username:data

Gooi je Class in de data-map. Open Flash >> Voorkeuren >> ActionScript >> ActionScript 2.0/3.0 settings >> (klik op het ‘+’-symbool) >> selecteer de map AS.
    Ga naar de AS-regel die begint met import. Maak daar deze regel van:
    import com.username.data.ClassName;

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is:)

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.