7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    TinMachine

Civilization V via Bootcamp en Steam

Dag allemaal,

Gisteravond heb ik via Bootcamp Windows 7 geïnstalleerd op mijn MacBook Pro 17 inch eind 2009. Versie DirectX11. Vervolgens Steam erop gezet en het spel Civilization V Complete Version geïnstalleerd. Nou zie ik de beginfilmpjes niet van de games en misschien vind je dat als lezer van dit bericht niet nodig, maar ik vind het altijd wel leuk. Is er iets wat ik misschien kan verbeteren om het wel mogelijk te maken? Ik realiseer me dat het in de Windows-partitie speelt…maar toch, niet geschoten is altijd mis.

Bijdrager
    qbdbd

Je kan hem toch gewoon spelen via steam zonder Boot Camp te gebruiken?

Heb je het spel laden in lagere resolutie al geprobeerd?

Bijdrager
    IsSidha

inderdaad.. steam installeren op Mac, geen windows en klaar
    paketten gekocht voor Windows zijn ook voor de Mac beschikbaar, niet nogmaals kopen
    Overigens zal het ongetwijfeld zo zijn dat er bepaalde codecs niet zijn geinstalleerd of Silverlight of iets van dien aard
    Overigens (2) kun je gebruik maken van de gratis update naar Windows 10.. schijnt voor gaming wel een improvement te zijn.

Bijdrager
    TinMachine

Dank jullie wel voor de reacties! Maar volgens mij is mijn MacBook Pro 2009 niet geschikt voor Windows 10. Of zit ik ernaast? Nogmaals bedankt voor de reacties

Bijdrager
    Shmoo

Nog eenvoudiger… Steam helemaal niet installeren, scheelt een hoop irritatie.

Het spel gewoon downloaden uit de Mac App Store.
    https://itunes.apple.com/nl/app/civilization-v-campaign-edition/id439924718?mt=12

Bijdrager
    TinMachine

Bedankt, maar dat heb ik niet gedaan omdat ik graag de Complete Edition wil, is weer iets anders dan de Campaign Edition

Bijdrager
    TinMachine

Het probleempje is opgelost. Upgraden naar Windows 10 gaat niet (daar is mijn MacBook Pro te oud voor) maar even Silverlight geïnstalleerd en nu gaat het prima. Dank voor jullie tips!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.