13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    Sarcas

Civ VI – Appstore of Steam…?

Als Civilization-liefhebber wil ik de nieuwe versie aanschaffen. Ik kom echter niet uit de keuze of ik het bij de App Store of op Steam moet aanschaffen… Mijn vrouw en ik willen graag samen (LAN) spelen. Met het family-sharing op de App Store kan dat in principe, maar de App Store versie ondersteunt nog geen multiplayer. Ik ga er van uit dat dit wel gaat komen. Op Steam kan je niet (voor zover ik heb begrepen) met hetzelfde spel multiplayer doen, maar daar heb je de Steam-workshop en dat vond ik erg leuk omdat je dan toegang hebt tot de Steam-workshop, en dat heb je weer niet met de App Store. Toch?

Graag hoor ik meningen, advies of alternatieven van het forum!

Dank!

S.

Bijdrager
    Zwollywood

Op steam kun je wel games delen. Ik weet echter niet of dit alleen voor offline is of ook voor online games.

Bijdrager
    Q-collective

Ik zou gaan voor de Steam versie:
    – Je familie (vrouw, kinderen, etc) kan via familie-deling met Civ6 spelen als jij niet bezig bent.
    – Je hebt toegang inderdaad tot de Steam workshop.
    – Je kunt het draaien op elk OS dat door Steam wordt ondersteunt zonder extra kosten (macOS, Windows en Linux).

Bijdrager
    SvS

klopt en ter toevoeging;
    – Voortgang wordt in Steam cloud bewaard. iCloud niet altijd voor wat betreft Mac Games (iOS wel ander verhaal)

Bijdrager
    Sarcas

Nog bedankt voor de reacties. Ik heb inmiddels de Steam versie aangeschaft. Het blijkt mogelijk te zijn het account offline te zetten op de ene Mac, en op de andere Mac met hetzelfde account samen te spelen. Perfect dus!

Groet,

S.

Bijdrager
    mjsmit

Ja inderdaad, Steam lijkt me te prefereren. Je kan dan namelijk je Steam games op een externe harde schijf installeren en dat scheelt veel ruimte op je computer SSD.

Bijdrager
    Ziegler

Ik ben benieuwd wat je van civ 6 vindt. Ik kan er niet aan wennen (saai, saai, saai). Ik speel gewoon weer civ 5.

Bijdrager
    Shmoo

Zijn jullie jullie niet een klein beetje te oud voor spelletjes te spelen?

Bijdrager
    Ziegler

<p class=”cite”>Shmoo op 8 februari 2019 om 18:01</p>
    Zijn jullie jullie niet een klein beetje te oud voor spelletjes te spelen?

Nee, jij wel?

Bijdrager
    elwardo

Gamen is voor alle leeftijden:)

Ik ga liever met de stoomversie

Bijdrager
    RW076

Bespaar je de moeite een potje V zal je veel meer plezier geven.

Bijdrager
    MevalonicAcid

<p class=”cite”>elwardo op 12 april 2019 om 08:50</p>
    Gamen is voor alle leeftijden:)

Ik ga liever met de stoomversie

Volledig eens! (Met uw 2 statements:) )

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door  MevalonicAcid.

Bijdrager
    Sarcas

@ziegler;

We zijn inmiddels al wel zo’n twee jaar verder, maar ik moet bekennen dat ik het niet zo vreselijk veel heb gespeeld. Mijn vrouw heeft het nog een tijdje geprobeerd maar haar MBP trok het niet en het was eigenlijk onspeelbaar langzaam. Tegen wording speelt ze wel Civ 6 op haar iPad. Geen idee in hoeverre dat vergelijkbaar is met de standaard versie. Ik ben eigenlijk sinds kort weer wat aan het gamen. Divinity: Original sin 2. Maar ik denk dat ik toch maar een game-pc ga aanschaffen. Hoe lekker ik m’n eigen MBP ook vind om op te werken, hij schiet toch wat te kort als het op gaming aankomt.

@shmoo

Imo, als je te oud bent om te spelen, dan bent je te oud om te leven;)

Spelen is een essentieel onderdeel van ons zijn. In 1938 schreef Huizinga al:

Toen wij menschen niet zoo verstandig bleken als een blijder eeuw in haar vereering van de Rede ons gewaand had, heeft men als benaming van onze soort naast homo sapiens die van homo faber, de menschmaker, gesteld. De term was minder treffend dan de eerste, want faber is ook menig dier. Wat van maken geldt, geldt ook van spelen: tal van dieren spelen. Toch schijnt mij homo ludens, de spelende mensch, een even essentieele functie aan te duiden als het maken, en naast homo faber een plaats te verdienen.

Homo Ludens Proeve eener bepaling van het spel-element der cultuur (Huizinga, 1938)

Game on!

S.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.