17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    dries77

Civ V demo start niet.(Bootcamp Win7)

Heb de Civ V demo gedownload en geinstalleerd via steam op mijn bootcamp partitie.
    Echter de demo komt niet verder als de DX 9 of 10/11 keuze. Bij beide keuzes stopt de demo.

Setup:
    Imac 27″ end 2010.
    Bootcamp, laatste versie (net geinstalleerd)
    Steam, laatste update 23-9-2010
    Windows 7, 64Bits, ultimate met laatste update’s.

Heeft iemand het al werkend gekregen in bootcamp?

Bijdrager
    Evil Otto

Ja, ik, in Windows XP. Draait prima op mijn Macbook.

Bijdrager
    Rickje

Is ’t een beetje een leuke game? Het waard om te kopen/verkrijegn?

Bijdrager
    Evil Otto

@Rickje hmm… Aan de ene kant is de combat heel erg verbeterd en zijn de hexagon tiles erg prettig. Het meest verbeterd is nog de interface. Hij ziet er erg mooi uit en alles zit op duidelijke en logische plekken. Ik was daar erg blij mee, want ik had in Civ IV altijd ruzie met de interface.

Aan de andere kant… Religie, health, global warming, pollution, civics en nog veel meer dingen zijn uit het spel gegooid om het toegankelijk te houden. Dat is goed voor nieuwe spelers maar minder voor Civ veteranen. Ook is de AI niet zo heel best… ze vallen je sowieso aan, zodat het moeilijk is om voor een andere victory te gaan dan de domination victory.

Dus: Als Civ nieuw voor je is: Zeker kopen, Het is een enorm goed spel. Maar als je Civ IV al hebt en die nog leuk vindt zou je er nog eens over na moeten denken…

Bovendien heb je Civ IV ook voor Mac en kun je die op Steam oppikken. Civ V is (nog?) niet geport.

Bijdrager
    Rickje

Dankjewel. Binnenkort eens even bemachtigen, jammer dat die dingen eruit zijn gehaald inderdaad, maar ben wel nieuwsgierig hoe hij nu dan is.

Groetjes

Bijdrager
    Evil Otto

Mocht je m nog niet hebben: Volgens mij is hij op de downloadservice GetGames het goedkoopst(26,99 pond). Ik dacht dat je dan een code kreeg om het spel binnen Steam te activeren, want het spel gebruikt altijd Steam. Maar ik heb het zelf niet geprobeerd.

Bijdrager
    Rickje

Dankjewel. :sarcastic:
    Vis ‘m wel ergens uit het internet.:crazy:

Bijdrager
    paulthetall

Hij draait ook via wineskin op je Mac (zonder bootcamp of virtuele machine):) via mijn site http://www.paulthetall.com) kan ik je helpen, ben eerst bezig site om te zetten en dan meer videos. Werkt (Gold)

Bijdrager
    Evil Otto

@paulthetall
    Dat is mooi, maar met wine krijg je nooit dezelfde snelheid als met windows. Dat is praktisch onmogelijk, alleen al omdat Windows DirectX gebruikt en Mac openGL. Bovendien is de performance met native applicaties op windows sowieso beter, omdat op Mac de grafische drivers nogal achterblijven.
    Maar het is natuurlijk wel cool om Civ V op je Mac te spelen.

Bijdrager
    paulthetall

Bij sommige werkt het prima, alleen het intro filmpje werkt niet zo best;) Maar ja, klein detail. Gebruiker heeft 2 uur het spel getest en geen problemen tegen gekomen.

http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=version&iId=21492&iTestingId=57287

Daarnaast kun je directx hewoon installeren hoor in wine alleen legaal gezien moet je wel in bezit zijn van een licensie van windows (LEES in bezit zijn) hoeft windows niet geinstalleerd te hebben. En nee absoluut niet, je kan PC games in veel gevallen net zo snel laten draaien als windows of zelfs sneller! En ja het klopt dat Wine in veel dingen nog achterloopt, maar dat houd niet in dat Nieuwe games niet kunnen draaien met Wine.

Mensen denken dat vaak dat Wine emuleert maar dat is een fabeltje: Call of duty bijvoorbeeld draai ik sneller op mij Mac dan in Windows.

Zie hier Wine FAQ en lees de feiten in plaats van zomaar wat te roepen.

Bijdrager
    Rickje

Dat introfilmpje doet het bij mij (hackintosh -> Windows 7 boot) ook niet goed. Hapert en skipt dan. Maargoed, gamecopyworld.com heeft een no-intro fix.:)

Bijdrager
    paulthetall

Dus? Wat belet je Wineskin te gebruiken;) hoef je ook geen windows te gebruiken:P

Bijdrager
    paulthetall

ik heb een filmpje gemaakt dat het ook op de Mac werkt (via wineskin, dus geen bootcamp/virtuele machines etc):) Wel een beetje amateuristisch, maja, het is het levende bewijs:D

Bijdrager
    Evil Otto

Het werkt, maar de performance is triest…(in het filmpje dan)

Bijdrager
    paulthetall

Dat valt wel mee hoor, ik heb het 2 uur gespeeld, en het liep prima. Het was niet hyper snel, maar ook niet langzaam.

Bijdrager
    Tumbler

is echt goed spel

Bijdrager
    Evil Otto

Civ V heeft nu gewoon een native port, wat dit hele topic onzinnig maakt.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.