Civ 6

Profielfoto van Ziegler

Ziegler op 20 april 2017 #

Via Deze link zie in minimale vereisten die civ 6 stelt aan een Imac. Nu komt dat er volgens mij op neer dat je met het laatste instapmodel dit spel niet kan spelen. Is dat zo? Hoe ernstig is dat? Wat zijn realistische minimum eisen?

Profielfoto van Furbz

Furbz op 20 april 2017 #

Ik speel m acceptabel op een MacBook pro 2015 met 16gb ram, 2,7 GHz en 2 gb VRAm.
Wat zijn je specs?

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 20 april 2017 #

Als de Iris Pro al ondersteund wordt, zou ik me niet zo’n zorgen maken; deze kaart presteert het minst t.o.v. de andere gangbare videokaarten. 1 GB VRAM heeft elke videokaart, maar more = better, denk ik dan maar.

Profielfoto van Furbz

Furbz op 20 april 2017 #

Pure op de Iris Pro is niet lekker moet ik eerlijk toegeven.
More is inderdaad better!

Profielfoto van Ziegler

Ziegler op 20 april 2017 #

Furbz op 20 april 2017

Ik speel m acceptabel op een MacBook pro 2015 met 16gb ram, 2,7 GHz en 2 gb VRAm.
Wat zijn je specs?

Ik heb een 10 jaar oude Imac, dat wordt hem niet. We gaan binnenkort een nieuwe kopen en ik wil even weten welke ik moet kopen. Ik wil geen nieuwe mac kopen om ee thuis achter te komen dat ik verder moet met civ 5.

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 20 april 2017 #

Om te gamen hoef je geen Mac te kopen. Kijk eens wat YouTube filmpjes dan kom je heel snel tot die conclusie.

Profielfoto van Furbz

Furbz op 21 april 2017 #

Welke iMac wil je halen dan?
Civ is goed te doen op Mac hoor Schmeau. Andere games: meh.
Je zou bootcamp kunnen overwegen

Profielfoto van Ziegler

Ziegler op 21 april 2017 #

Heren,

Ik speel al sinds mensenheugenis civ op een mac. Gaat prima. Mijn vraag is of het huidige instapmodel voldoende is voor Civ6! Als ik de minimale systeem vereisten op de site moet geloven niet . . . . .

Profielfoto van Furbz

Furbz op 21 april 2017 #

Je bent niet erg specifiek in je beschrijving wat je kopen wil.
instap 21,5 met of zonder retina, 5K? Of post de specs van de machine die je kopen wil.
Nu moeten wij snappen welke je wil kopen en afgaan op het feit dat het volgens de site niet kan.
Dan heb je toch een antwoord lijkt me?:)

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 21 april 2017 #

Het minimale is een 21″ iMac 2015 zonder Retina maar dan niet het instap model met de 1.6GHz processor maar het 1530,- kostende 2.8GHz model.

Dat is het minimale dat je moet hebben dus dat wilt niet zeggen dat het geweldig lekker zal lopen.

Je kunt er eigenlijk van uit gaan dat wanneer je enkel een Intel chip in je computer hebt zitten voor de grafische prestaties dat zo’n machine niet gemaakt is om te gamen. Of je moet al hele simpele sim spelletjes spelen die niet veel graphics vereisten. Om te gamen heb je een dedicated graphics card niet. Een aparte grafische kaart met 1 of 2GB. Zelfs 4 of 8GB wanneer je echt een serieuze game PC koopt.
Meestal staat er ook zoiets bij.

Profielfoto van Ziegler

Dank je Shmoo.
Ik ben echter vooral op zoek naar praktijkervaring van mensen. Aangezien Civ 5 nog best draait op een mac uit het jaar 2008, is het misschien zo dat Civ 6 het ook prima doet op iets minder dan de minimale systeemeisen.

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 21 april 2017 #

Dat komt vooral omdat Apple vroeger geen/veel minder laptop onderdelen in iMacs stopte. Vroeger had elke iMac een eigen grafische kaart. Tegenwoordig alleen (Pro) computers van 1800,- of meer.

Daarom kun/kon je op een oudere iMac vaak wel nog redelijk gamen zolang je maar een grafische kaart had die in de buurt van die 1GB geheugen kwam dat nodig was.
Mijn Mac mini heeft een Intel Iris (zonder Pro) met 1.5GB – dat is dus eigenlijk meer dan de 1GB dat nodig is maar toch is de kans heel groot dat als ik het spel hierop zou installeren dan je heel veel last krijgt van een trage beelden en blazende computer. Steker nog, ik denk zelfs dat het op termijn zoveel power van de computer vraagt dat hij gewoon eerder stuk gaat alleen omdat hij zo extreem heet wordt en je hem continu naar het maximale duwt. Stel je voor je gaat met een instap Mac 6 uur per dag video’s exporteren dat zal lukken als je alle tijd van de wereld hebt maar gezond voor de computer zal het niet zijn.

Als je bijv. op zoek zou gaan naar een goede tweedehands iMac 27″ uit 2013 of 2014 dan heb je zeker voldoende.

Profielfoto van Ziegler

Ik wil het best van je aannemen, maar heb niet de indruk dat je het spel zelf speelt . . . .

Over dit topic

Gestart op 20 april 2017 door Ziegler

Laatste reactie door Ziegler

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?