30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 51)
  • Bijdrager
    St. Mobbs

Een nieuwere is nog wel te vinden. Wij hebben er zo’n soortgelijke en die kan niet ouder dan 10 jaar zijn.

Moderator
    Mac Daddy

De lokale Blokker, Marskramer of Xenos moet zo’n ding toch wel hebben liggen?

Bijdrager
    BloomPod

Of ga anders eens naar de wekelijkse markt in je dorp, daar moeten ze zoiets wel hebben…

Bijdrager
    trabant
    ”BloomPod”

Of ga anders eens naar de wekelijkse markt in je dorp, daar moeten ze zoiets wel hebben…

Een lange groentekraam, een kaaswagen en een visboer, dan heb je het in dit dorp op de markt wel gehad.
    Blokker c.s. zijn enge winkels, al eeuwen niet meer geweest, zie De wonderlamp van Herman Finkers.

Overigens valt het getoonde blauwe ding eigenlijk af. De witte ring heeft ten eerste veel te veel kleine pielegaatjes, die A: onvoldoende snel doorlaten en B: teveel gekloemel geven bij het schoonmaken.
    Daarbij blijft een heleboel zest op de conus zitten wanneer je die ring eraf haalt, du ik zie meer heil in een bovenkant uit één geheel. Kan er meteen wat meer sap onderin.

Moderator
    Mac Daddy

Ik heb ff via google images gezocht:

Nummer 1
    Nummer 2
    Nummer 3
    Nummer 4(Lijkt mij niet zo makkelijk)

Een zeer fraaie!

Voor als je graag ’s morgens aan borsten zit, maar dat niet altijd mag.:wink: (Site doet wel een beetje raar.)

En voor de Alien/UFO liefhebber.(Zelfde rare site)

EDIT:
    Nog meer:

Extra 1
    Extra 2
    Extra 3
    Extra 4

Q:
    Bijdrager
    trabant

Citruspers gezocht

”[url=http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=2164943#2164943

fatboysmart[/url]“]

Een van de huwelijksgeschenken die mijn ouders kregen, was zo’n soort citruspers en in al die decennia ben ik geen betere tegengekomen. Hij wordt nu door mij nog dagelijks gebruikt, maar hij begint toch wel wat ouderdomsverschijnselen te vertonen. Maar vind je zoiets nog zonder snoer?

Bijdrager
    trabant

Halleluja!
    Doe je altijd voor anderen het huiswerk?

Nummer 1:

Deze gebruikte (!) komt nog het meest in aanmerking: de conus heeft redelijk scherpe kanten, er kan aardig wat sap in woden opgevangen èn hij is niet topzwaar.

Nummer 2:

De kogel van Trudeau ($3,48 tegen €5,95!): te veel onderdelen en onder te smal. Die valt om, net als de iMac G4 kogelluidsprekertjes. En het is hard plastic, als dat breek hem je meteen bloedsinaasappelsap.

Nummer 3

Citruspers P van een relatiegeschenkenwinkel (dat maakt mij altijd meteen wantrouwig). Afgeronde kanten aan de konus (ik schraap graag zest mee) en veel kleine gaatjes die veel schoonmaakgepiel gaan geven. Onderbakje is echter wel in orde. Ik zou hem eens kunnen testen.

Nummer 4

Standz: Leuk bedacht zo’n krokus, maar de dag dat je hem vooral afstoft kan al voor het einde van de maand vallen. Net als die driepoot van Allessi: mooie meid om te zien, maar ze kan niet koken.

Dat tietending is een keertje leuk voor de gein, maar wie wast het af? Het is weer wel uit één deel, dat is een pluspunt. Maar wel een groot deel, en niet plat. Niettemin: Bedrijven waarvan de webstek het niet in Safari doet, kunnen van mij aan het gas, dus dat ufoding dat je op een glas zet gaat ook niet door. Sowieso zet ik de citruspers niet graag op het glas. Dat is gemaakt om uit te drinken, niet om druk op uit te oefenen.

Extra 1:
    Die Typhoon speerpunt valt in dezelfde categorie als Alessi. Daarbij is hij van hout. Leuk voor carnaval, zolang je niet de verkeerde tegenkomt…

Extra 2:
    De Lurch Citruspers: drie onderdelen om af te wassen en het onderste is een hoge maatbeker: topzwaar.

Extra 3:
    De Eva Solo is een luxere uitvoering van de Lurch. Mogelijk kun je de karaf nog wel bij het smalle gedeelte vasthouden om het topzwaar-risico op te vangen, maar de ribbels op de persconus stellen weer niets voor. Zeker geen honderd gulden waard.

Extra 4:

Deze ‘Drop’ zou ik eens moeten kunnen testen. Hoewel redelijk hoog is de basis lekker breed, de conus heeft een aardig relief en is geschikt voor groot en klein. Al doe ik op het huidige ding ook pompelmoezen (grapsap), ‘appelesiene’ en citroenen, dat gaat best. Wat ik heel knap vind, is dat er wel sap onderin zit terwijl er geen spatje zest op de conus blijft plakken! Hoe overleeft de Drop de afwastest?
    Gefü Küchenboss uit het Sauerland geeft op Google veel Japanse hits en het wordt op horecabeurzen vertegenwoordigd door het italiaanse Schönhuber, die aan hun portal te zien veel met RVS-tralala stoeien. Iets zegt me dat deze pers wel eens een Deutsche Gründlichkeit in zich heeft.

Dan kwam ik nog tegen:
    de Nigella Lawson citrus juicer

Als ik haar zie koken op de BBC word ik hongerig en geil tegelijk, zoals ze overal met haar handen aan zit… Dit ding bestaat (hoera!) uit één stuk, maar de ribbels op de conus stellen weer niets voor. En hoeveel zest blijft er in die gaatjes hangen, zest die je weer met veel gedoe eruit moet pielen (de vaat is hier nog handwerk).

Een stuk saaier, maar wel een nominatie:
    Een EMSA keukenhulpje bij dehuishoudwinkel.com, vooropgesteld dat de conusrichels scherp genoeg zijn.

Bijdrager
    Genius

En deze

Bijdrager
    trabant

De gaatjes zijn al een verbetering t.o.v. nummer drie. Maar hoe scherp is de conus?

Bijdrager
    Genius

haha, ontzettende citrus-snob. Een iets stompere conus lijkt mij juist fijner.

Inactief
    Anoniem

Ik denk dat ik ergens nog wel zo’n nummer 1 heb liggen. Ooit gekocht voor een feestje waar wat cocktails gemaakt moesten worden, daarna nooit meer gebruikt. Plastic (denk zwart), slechts twee delen, scherpe conusrichels, én een scherpe punt. Ligt helaas in Antwerpen (waar ik vanwege de hitte nu even niet zit), maar begin van de komende week zal ik wel even kijken. Als ik hem vind mag je hem hebben.

Bijdrager
    trabant

Dat is mooi nieuws.
    Zwart is eigenlijk wel een pré. Doordat je alles daarop ziet, motiveert dat tot betere reiniging.
    Human nature is being lazy and I’m superman, dat idee…
    Bovendien correspondeert zwart goed bij het zwarte keukentextiel, het fornuis, de Wesco en de volgende ijskast.:)

Moderator
    Mac Daddy

M’n huiswerk wordt gewaardeerd dus? Mooi zo. Ik vind het af en toe wel leuk om iets op te zoeken (Lekker op internet struinen) en ik kon het mij niet voorstellen dat een niet elektrische pers moeilijk te vinden was. En ik zou het zelf ook nog wel leuk vinden om zo’n ding te hebben. Af en toe staat er een sapjeskraam in onze school, maar daar betaal je je natuurlijk helemaal scheel voor een bekertje uitgeperste sinaasappels.
    Ik ben echter niet zo bang voor de Blokker en dergelijk, dus ik ga daar ook nog wel een keer op zoek.:wink:

Bijdrager
    ATT

Sorry maar dit is toch wel het meest gave topic ooit!!! Lig echt in de broek te zeiken van het lachen. Mooi spul dat internet :wink:
    Dank voor de glimlach zo laat op de avond. En trabant alvast heeeeel veel plezier met je nieuwe (2e hands) pers!

Bijdrager
    Wouzje

vandaag nog zien liggen bij de blokkert, zocht wat cocktail attributen voor het loungeweekend wat we nu hebben… vandaar.. kost ook maar 2 euro.

Bijdrager
    vogel

Als er 663 pagina’s over koffiemachines geluld kan worden ben ik benieuwd hoeveel deze draad gaat halen. :wink:

Bijdrager
    fr3z

Wij hebben er hier één met een hendel, als je dat ding naar beneden draait drukt ie op de sinaasappel of zo het sap eruit.
    Heerlijk ding, alleen nog nooit ergens in een winkel gezien. Ook al iets van 15 jaar oud.

Bijdrager
    trabant

Die is het ook niet.
    Ik heb overigens nog steeds geen nieuwe. Vandaar deze bump.

Bijdrager
    demandiebakt

ik heb deze gekocht in een kookwinkel, echter weet echt niet meer waar, gebruik m ook bijna dagelijks

Bijdrager
    trabant

In een variatie staat die al op de vorige bladzijde. Maar als gezegd, heeft de conus geen scherpe randen.

Bijdrager
    demandiebakt

wel, ik vind het meevallen, je kan je vingers er niet aan snijden maar het vruchtvlees gaat met gemak helemaal uit de schil bij lichte druk.
    enfin gewoon gaan kijken bij een winkel dan kan je het beste de conus bekijken/voelen.

Bijdrager
    trabant

Ze zien me al aankomen in zo’n winkel met een zak appelsienen (en uien en een snijplank, maar dan maken ze wel kans dat ik ook met een goed koksmes de tent verlaat). Ik zie dat het bovenste gedeelte met een overgrijpende rand op het onderstuk rust. Dat geeft een stabielere indruk dan deze op de vorige bladzij. Hoe snel loopt het sap door de gaatjes en hoe makkelijk is hij met het schoonmaken?

Inactief
    Anoniem
    ”trabant”

Ik heb overigens nog steeds geen nieuwe. Vandaar deze bump.

Tja… die zwarte waarover ik het had blijkt mysterieus verdwenen te zijn. Vrees dat hij tijdens een avondje cocktails bouwen ergens is blijven liggen.:(

Bijdrager
    demandiebakt

afspoelen en schoon.
    het is gewoon een simpel ding..

mijn moeder heeft een design pers die ook goed werkt!
    die is idd scherper als mijn pers alleen heeft minder kartels, echter dat is geen probleem.

eva solo citruspers

en over koksmessen, (off topic alarm)

heb een set van victorinox

een aanrader!

Bijdrager
    MrHammond

Ja, het verschijnsel Victorinox is mij uiteraard ook wel bekend:wink:
    Wat een vooruitgang t.o.v. die oude keukenmesjes die ik vroeger had! Zouden ze ook citruspersen maken?!?:P

Bijdrager
    trabant

Even een aanvulling die ik van een alhier gewaardeerde VVD’er kreeg.
    De OXO Good Grips citruspers met reservoir gaat prat op de goede grip en de hoogwaardige kunststof:

HIj kost twintig euro en voor dat geld mag je na gebruik lekker pielen om het vruchtvlees dat ìn de conus valt eruit te peuteren, want ik ben er zo eentje* die ook de zest waardeert.
    Vaatwasserbestendig is voor mij minder een argument, want ik heb en wil zo’n masjien niet.
    Wat jammer is, want afgezien van het schoonmaken lijkt dit me een heel aardige pers.

[size=1]*Zo’n zuinige zeikerd.[/size]

Bijdrager
    Obi

Mijn Citruspers, maar die wil ik niet kwijt….

Bijdrager
    Лукас

Hoogwaardig kunststof.. tis plastic!:lol:

Bijdrager
    Dr. Maddox

Aha! U zoekt een linkshandig accessoire?:nerd:

Hmm dan toch maar aan de Tupperware[size=2]®[/size]?

http://www.tupperware.nl/xchg/nl/hs.xsl/844.html

Zelfs te combineren met de graal:

http://www.tupperware.nl/xchg/nl/hs.xsl/837.html

Dan heb je toch voor krap drie tientjes een dummieproof Tupperware[size=2]®[/size] setjes in grootmoeders kleuren!

Bijdrager
    trabant

Na een paar maanden proefpersen (dat is niets vergeleken met de levensduur van de vorige en de te verwachten levensduur van de nieuwe) ben ik het aan jullie verplicht te vertellen wat het nou geworden is.

Ik ben tegen verwachting in geslaagd in die winkel waar je onder de €130,- moet blijven. Geen flauw idee meer wat het ding gekost heeft, maar het moet flink onder een tientje zijn, gezien het huidige webaanbod van die tent.

De oranje rechts is de oude, die mogelijk nog een trouwcadeau van mijn ouders is.
    Die hoge blauwe is de nieuwe van de Blokker. Was er ook in het oranje, maar op een blauwe zie je de zestrestjes beter zitten. Er kan lekker veel in zonder dat hij topzwaar wordt. De conusrandjes zijn scherp genoeg en zelfs met pompelmoenen kom ik nu klaar.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 51)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.