8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Pocket Joyce

Citrix workaround nav nieuwe versie?

Beste allen,

Op mijn werk maken we gebruik van Citrix. Ideaal ivm het werken op verschillende locaties. Tot de up date van 25 januari jl. werkte alles nog, nu met citrix 7.5 werkt het echter niet meer. Ik krijg dan meldingen over een externe SSL-peer. Is het op een of andere manier nog terug te draaien of zijn er andere oplossingen bekend? Ik hoor het graag.

Bijdrager
    Shmoo

Al een geprobeerd om te zoeken op Google met trefwoorden als: Citrix + external + SSL peer

Dit soort dingen hebben echt een hoog IT-gehalte. Oplossingen voor dit soort problemen zitten vaak bij mensen die geen vriendinnetje hebben maar die lieve woordjes tegen servers zeggen, ergens in de kelder van een kantoorgebouw.

Bijdrager
    MDF

Niet helemaal de oplossing, maar wij hebben het opgelost voor enkele mensen met TeamViewer.

Bijdrager
    Pocket Joyce

Bedankt, onze ICT afdeling is anti iOS dus dat maakt het lastig. Maar teamviewer ga ik voorstellen, bedankt.

Bijdrager
    Pocket Joyce

Hallo, zojuist met onze IT afdeling gesproken en TeamViewer is niet mogelijk omdat het systeem dan overgenomen zou kunnen worden.

Bijdrager
    Pocket Joyce

Hmmm, toch opnieuw naar het forum v citrix.com gekeken en deze oplossing gevonden.

(null
    https://discussions.citrix.com/topic/387586-citrix-reciever-update-on-ios-login-error/?page=2#comment-1998651)

jrivera550 | 0 jrivera550
    Posted Thursday at 04:09 PM
    Hope this solution helps others.
    Open Citrix receiver iPad app.
    – Click the settings icon
    – Click Advanced
    – Click TLS Versions
    – Select TLS 1.0, 1.1(Netscaler Compatibility)
    – Done

Bijdrager
    madcat

Bij de klant waar ik zit gebruiken ze versie 12.8.1 wat nog steeds prima werkt met Mac OS High Sierra

Ik denk dat je de IT helpdesk van je bedrijf even moet vragen of desnoods even met een nieuwe gebruiker het opnieuw proberen aan te melden.

Bijdrager
    Pocket Joyce

Dank je wel Madcat, jouw suggestie heb ik doorgegeven. De TLS-oplossing is echter nu uitgerold door de afdeling.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.