30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)
  • Q:
    Bijdrager
    Bartholemeus

Citrix en mac os X

Hoi,

Sinds enige tijd heb ik de mogelijkheid om thuis via citrix in te loggen op de server van mijn werk. Op mijn PC lukt dit zonder problemen. Bij mijn mac krijg ik echter de melding : ‘SSL/TLS error : You have not choosen to trust … the issuer of the server’s security certificate’.
    Ik heb ondertussen al wat gegooled maar geen oplossing gevonden. Ik heb ook al naar mijn instellingen in Safari en in mijn sleutelhanger gekeken en veranderd maar ik blijf telkens dezelfde foutboodschap krijgen.

Weet iemand raad ?

Greetz

Inactief
    Anoniem

Heb je de OS X Citrix client geinstalleerd?

Hier te vinden: http://www.citrix.com/site/SS/downloads/details.asp?dID=2755&downloadID=3250

Bijdrager
    Bartholemeus

Ja, ik heb de citrix client voor MAC OS X geinstalleerd.

Bijdrager
    spieters

Het ziet er naar uit dat het niet zo zeer aan de ICA client ligt, maar aan een SSL certificaat. Waarschijnlijk heb je bij de eerste keer connecteren een melding gekregen of je een certificaat wilde accepteren. Als je daar niet op ‘OK’ hebt geklikt kan je deze melding krijgen.

Maak je een verbinding naar de Citrix Server direkt vanaf de ICA client, of ga je eerst met safari/firefox naar een web interface?

Bijdrager
    loekjehe

Ik had ook enorm problemen met Citrix op mijn Mac. Die problemen waren opgelost nadat ik de preferences (een mapje in ~/Library/Preferences) had gewist. Misschien helpt dit bij jou ook.

Bijdrager
    Bartholemeus

Ik maak een verbinding naar citrix met safari via een web interface. Safari opent de connectie, maakt de connectie maar dan krijg ik de medeling : “You hava choosen not to trust … “. De foutmelding die ik dan krijg zegt idd dat er iets mis is met een SSL certificaat.

Bijdrager
    loekjehe

Hoogst waarschijnlijk is er iets mis met het SSL certificaat dat wordt gestuurd. Kijk eens in sleutelhangertoegang of je een certificaat kunt vinden dat afkomstig is van je werk (selecteer Alle Onderdelen en typ een zoekbegrip in het zoekveld rechtsboven). Als je zo’n certificaat vindt, verwijder dat dan en probeer het opnieuw.

Bijdrager
    Bartholemeus

Ik heb het certificaat van mijn werk gevonden en verwijderd. Daarna heb ik opnieuw geprobeerd om connectie te krijgen. Het resultaat is dat nog steeds dezelfde foutmelding krijg. Moet ik proberen om connectie krijgen via firefox ?

Bijdrager
    spieters

Wel de moeite van het proberen waard. Al zou het wel met Safari moeten werken heb ik persoonlijk de beste resultaten met firefox. Je zou ook van de beheerders op je werk de instellingen kunnen opvragen voor de Mac ICA client. Op die manier kan je gewoon icoontjes op je bureaublad aanmaken van de applicaties die je op afstand wil gebruiken en heb je geen browser nodig…

Bijdrager
    mavje

is dit probleem inmiddels verholpen?

hier hebben ze ook problemen met certificaat meldingen met de nieuwste citrix for mac client.

Bijdrager
    spieters

Precies dezelfde melding? En krijg je die melding als je inlogt op een Web Interface, of als je direkt connecteert vanuit de ICA Client?

Bijdrager
    jumper

Probeer dit eens. Gebruik Firefox en download het certificaat in bestandsvorm naar je Mac.
    Copieer dit bestand vervolgens naar Application/Citrix-map/keystore/cacerts.

Dan de browser herstarten en het zou moeten lukken.

Bij mij lukt het toch in ieder geval.

Bijdrager
    nlhabl0

Hallo,

Ik weet uit ervaring dat een citrix verbinding via https alleen goed werkt als er gebruik gemaakt word van Ms IE. Het schijnt zo te zijn dat de Citrx Access Gateway eea aan activex componenten naar de client pushed.

Ben zelf geen Citrix expert, maar dat is wat de Citrix goeroes op mijn werk verteld hebben.

Het schijnt weer wel te werken als op de CAG java enabled is….

tot zover mijn wijsheid uit 2e hand:)

Bijdrager
    mavje

via de webinterface, maar ook via de ICA client
    de webinterface start volgens mij de ICA client op.

”spieters”

Precies dezelfde melding? En krijg je die melding als je inlogt op een Web Interface, of als je direkt connecteert vanuit de ICA Client?

Bijdrager
    mavje

‘het certificaat’ welk certificaat en waar kan ik dat vinden?

”jumper”

Probeer dit eens. Gebruik Firefox en download het certificaat in bestandsvorm naar je Mac.
    Copieer dit bestand vervolgens naar Application/Citrix-map/keystore/cacerts.

Dan de browser herstarten en het zou moeten lukken.

Bij mij lukt het toch in ieder geval.

Moderator
    Poezenbeest

Goh… dat ze toegang vanaf een Mac toestaan op een Citrix-server…. bij mijn werk worden ze al panisch als ze merken dat er een Mac heeft geprobeerd om contact te zoeken met de server. Ze zijn daar als de dood dat een Mac via Citrix op het systeem kan komen!

Waarom snap ik dan weer niet, ik zou juist banger zijn voor windozen, maar als verklaard Mac-gebruiker word ik er dan weer op aan gekeken…. Moet je weer gaan uitleggen dat je met een Mac minder risico’s hebt op virussen en dat je wel drager kan zijn…. gelul allemaal.

Zou (nu ik die citrix-site heb gezien), toch maar eens moeten proberen om eens in te loggen….

[edit typo]

Bijdrager
    jumper
    ”mavje”

’het certificaat’ welk certificaat en waar kan ik dat vinden?

Vraag dit eens aan de IT’ers op je werk. Ze zullen je wel verder kunnen helpen.

Bijdrager
    mavje
    ”jumper”
    ”mavje”

’het certificaat’ welk certificaat en waar kan ik dat vinden?

Vraag dit eens aan de IT’ers op je werk. Ze zullen je wel verder kunnen helpen.

dat is juist het probleem;-) ze snappen er zelf niks van.

Bijdrager
    rvanloosen

Is het probleem inmiddels opgelost? Heb namelijk hetzelfde, foutmelding 183, het verhaal met het certificaat.

Helpdesk/ IT-ers vragen helpt niets, die weten niets van Apple. Als ze me zien aankomen schieten ze allemaal weg omdat ze niet willen/kunnen helpen.

Bijdrager
    jumper

Ik snap niet dat ze uit de lucht vallen hoor die IT’ers. Ook op de WIndows pc’s moet het certificaat aanwezig zijn.

Bijdrager
    mavje

inmiddels werkt het onder firefox. nog niet onder safari.
    intel iMac – mac os x 10.4.8

Bijdrager
    jumper

Bij mij werkt het ook enkel onder Firefox hoor.

Geen probleem.

Bijdrager
    rvanloosen

Maar dan wel handmatig het certificaat toegevoegd?

Bijdrager
    jumper

Inderdaad, het certificaat toegevoegd zoals ik in één van mijn eerdere posts in dit topic uitgelegd heb.

Bijdrager
    Snowgasm
    ”jumper”

Bij mij werkt het ook enkel onder Firefox hoor.

Geen probleem.

Vreemd, Citrix werkt bij mij gewoon onder Firefox en Safari.

Safari vraagt altijd of ik over wil schakelen op Citrix en opent vervolgens mijn werkplek fullscreen in een citrix frame.

Ik werk zelf bij een groot bedrijf wat (windows) desktops op afstand aanbiedt via Citrix en ik heb nog nooit van iemand gehoord die niet in kan loggen met zn mac.

Ik heb mijn client gewoon van onze site gehaald (www.applicationnet.nl).

Groet Snow

Bijdrager
    nlhabl0

Citrix via html wil nogal eens gebruik maken van ActiveX componenten.
    De CAG van mijn werkgever gebruikt ActiveX ipv java.
    Hmjah en dan houd het voor alles behalve Internet explorer al rap op….

Bijdrager
    Snowgasm

Wellicht dat dat het inderdaad is.

Via mijn werk loopt Citrix op Java. Geen activex (godzijdank).

Het is tevens weer een mooi alternatief voor bootcamp;-) Geen windows op mijn mooie Macbook :evil:

Bijdrager
    madcat

Zelf is het mij gelukt om via citrix in te loggen, echter lukte me dat niet met de versie die standaard was aangeboden op de site van mijn werkgever (logicacmg).
    Wat ik heb gedaan is de versie van mijn werk gever geinstaleerd, en vervolgens de system admin update gedownload en die binary gebruikt om in te loggen.
    vervolgens .asp verbinden met de ICA client en ik kon in loggen.

De key’s de in de dmg zitten die door je werkgever zijn aangeboden moet je wel gebruiken.
    Als je deze niet krijgt kan het misschien zo zijn dat deze worden verstuurd als je inlogged.

Bijdrager
    Obi

Citrix werkt prima met Safari en FF.
    Heb ooit eens handmatig een certificaat moeten installeren, maar sindsdien
    werkt het.

Meestal wordt aangegeven welk certificaat ontbreekt

misschien dat het certificaat hier staat:

http://www.opensource.apple.com/darwinsource/10.4.8.x86/security_certificates-27799/roots/

obi

Bijdrager
    jumper

Bij mij werkt het enkel met Firefox, maar ik heb daar geen enkel probleem mee aangezien ik die toch als 2de browser gebruik.

Als ik nog eens veel zin heb zal ik het misschien wel nog eens uitproberen hoor.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.