9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Blue helmet

Citrix – certificaat

Tot voor kort kon in probleemloos via Citrix werken, echter sinds kort krijg de melding

Uiteraard de melding opgezocht op Internet en diverse hints uitgeprobeerd echter tot op heden zonder resultaat.

Suggesties?

Bijdrager
    Blue helmet

@Night, super bedankt! Echter al die zaken heb ik uitgeprobeerd en helaas, om onverklaarbare wijze, zonder resultaat.
    Ook verwijderen van de geimporteerde certificaten en de Citrix receiver, hebben geen resultaat gehad.

Sleutelbeheerder
    Night

Je gebruikt geen Little Snitch o.i.d.?

Bijdrager
    Blue helmet

Wist niet wat Little Snitch is, gegoogled, maar nee, dat gebruik ik niet…

Bijdrager
    Link

Ik meen dat ik een soortgelijke certificaatmelding heb gehad. Toen heeft ICT op de server een aanpassing gedaan waarna het gewoon werkte zonder dat ik op de client iets hoefde te doen. ( ik denk ander certificaat ingesteld)

Bijdrager
    Blue helmet

Kan inderdaad goed zijn omdat er certificaten zijn aangepast bij ons op ons systeem door onze ICT ondersteuner. Echter diezelfde ICT ondersteuner verwijst nu elke keer naar de ‘Night’ oplossing, die helaas bij mij niet werkt!

Bijdrager
    iep

Het wil nog wel eens voorkomen dat er 3 certificaten worden gepresenteerd. Op Windows gaat het meestal goed maar als de certificaten niet goed worden aangeboden wil het op een Mac nog wel eens mis gaan. Die krijgt dan het intermediate certificaat (de tussenliggende, oftewel het 2e certificaat) niet te zien en dat levert deze melding op. Sommige firewall software (aan de serverzijde) kan dit veroorzaken.

Wat je kunt doen is op een Windows machine alle 3 certificaten exporteren en deze dan alle handmatig op je Mac in Keychain importeren.

Bijdrager
    Blue helmet

@iep, super bedankt! Eindelijk opgelost. Ik heb certificaten bij onze ICT provider laten opvragen en na implementatie ervan kan weer op Citrix!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.