6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    steveb

Cinema display werkt niet op Mac mini

Dag OMT ers

In heb een cinema display uit 2006.
    De Mac pro die er nu stond is versleten.
    Nu heb ik een Mac mini dual-core 1.4ghz.

Maar als ik het scherm aansluit met een adapter mini-display > DVI.
    Maar het scherm doet niets.

Doe komt dit?
    Is de Firewire noodzakelijk?

• Dit onderwerp is gewijzigd 9 maanden geleden door  Night. Reden: Diverse typfouten in titel en tekst weggehaald teneinde een begrijpelijke titel en vraagstelling te bewerkstelligen

Bijdrager
    Shmoo

Je hebt HDMI of Thunderbolt nodig voor beeldschermen.

Moderator
    Night

Als je aan de specificaties voldoet zou het moeten kunnen:

Bijdrager
    Maurits

Ik neem aan het de mac mini (2014) is.

Welk Cinema display? De adapter die Night aangeeft is noodzakelijk voor het 30″ scherm (die vereist dual-link)

Heb je een kleiner scherm ( 20 of 23″ ), dan is de simpelere adapter Mini-Displayport -> DVI (model MB570Z) voldoende.

Ik heb die adapter ook gebruikt met het Cinema Display 20″ uit 2006, dus het moet werken.

Als je geen beeld hebt, probeer dan de gebruikelijke troubleshooting stappen: herstarten, NVRAM resetten, scherm uit en aan zetten.

Ik heb zelf wel eens tijdelijk mijn TV op HDMI aangesloten, zo kon ik in ieder geval opstarten en kijken wat de systeemvoorkeuren aangeven. Tip?

Je vraag over FireWire, dat scherm heeft een doorlus mogelijkheid voor USB en Firewire, die optioneel is. Het is dus niet verplicht die aan te sluiten, meer een handigheidje om Firewire aansluiting op je buro te hebben (en niet op de grond zoals de Mac Pro’s uit 2006)

• Deze reactie is gewijzigd 9 maanden geleden door  Maurits.
    • Deze reactie is gewijzigd 9 maanden geleden door  Maurits.

Moderator
    Night

Dat is het probleem met te summiere informatie. het is onbekend welk type/bouwjaar de Mac Mini is en welk type Cinema Display TS heeft. Zo gauw we daar meer info over hebben, kunnen we betere info verschaffen. De bal ligt nu in de hoek van @steveb.

Bijdrager
    steveb

ik heb dus een cinema display dat ik kocht in 2006.
    dit scherm heeft een 4 in 1 kabel
    dvi (male), usb, fire wire. en de power
    bij de cinema display heb ik nog de originele adapter (cinema display 64W power adapter.)

en ik kocht een adapter kabeltje thunderbolt 2 > dvi (female)

wanneer ik dit aansluit gebeurt er helemaal niets op het scherm

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.