9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Jon

Cinema display op macbook

Ik heb een 20″ cinema display en een MacBook. Ik heb een verloopkabel van Mini-DVI naar VGA en een verloopstekker van VGA naar DVI. Als ik daarmee mijn cinema display aansluit, wordt hij door het os herkend. Ik kan resoluties kiezen voor het externe scherm en OSX denkt dat het scherm gewoon werkt. Probleem is alleen dat ik geen beeld krijg. Het cinema display blijft zwart.
    Heeft iemand een tip? Of werkt het gewoon niet met een VGA naar DVI adapter ertussen?

Groet, Jon.

Bijdrager
    Joost

Jon,

Koop een verloop van mini dvi naar dvi en sluit daar je scherm op aan. Dan werkt het zeker wel en zou, als er nu beeld zou zijn, het beeld er ook een stuk beter uit zien. Je gaat nu van analoog naar digitaal en terug, da’s verre van ideaal.

Ik heb zelf een 24″ cinema aangesloten op mijn macbook middels de mini div naar dvi plug en het werkt als een zonnetje.

Succes

Bijdrager
    Jordy

een cinema display heeft een DVI (digitaal) aansluiting en geen VGA (analoog)
    dus zoals joost zegt, je moet een “mini dvi -> dvi” adaptor kopen

Bijdrager
    1984

Mini-DVI-naar-VGA: gebruik deze adapter om uw MacBook aan te sluiten op een standaard analoog beeldscherm, een analoge projector of een LCD-scherm dat is voorzien van een VGA-videokabel.

Mini-DVI-naar-DVI: gebruik deze adapter voor aansluiting van een geavanceerd digitaal beeldscherm, zoals de Apple Cinema Display, dat DVI-video ondersteunt.

Bijdrager
    TimL

Kun je ook twee keer 20″ aansluiten op je Macbook? Of is het alleen mogelijk om een 20, of een 23″ erop aan te sluiten?

Moderator
    unSOUND

Het kan wel met een flinke ( en dure ) omweg, maar daar komt bij dat de grafische kaart dat niet gaat trekken, die heeft immers maar 64 mb vram.

Bijdrager
    TimL
    ”unSOUND”

Het kan wel met een flinke ( en dure ) omweg, maar daar komt bij dat de grafische kaart dat niet gaat trekken, die heeft immers maar 64 mb vram.

Oke, bedankt. Kan het beter houden op een 23″:)

Bijdrager
    Rapatski
    ”unSOUND”

Ik dacht eigenlijk dat er 64 MB van het RAM was gealloceerd als videogeheugen..

Hmm, maar feit blijft dat de MacBook inderdaad max 1920×1200 aankan als externe, en dat hij dan echt op zijn tenen moet lopen qua grafische eisen.

Moderator
    unSOUND
    ”Rapatski”

Ik dacht eigenlijk dat er 64 MB van het RAM was gealloceerd als videogeheugen.. .

En door dat te doen krijg je dus 64 mb vram…

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.