16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    StijnMacDupuis

Cinema Display op iMac

Hallo,

Ik zit met de volgende vraag.
    Ik heb thuis een iMac 20 inch, deze bezit een mini display port en 512MB videoram.
    Nu is mijn vraag of het mogelijk is om het Apple Cinema Display 30inch hierop aan te sluiten op zijn maximale resolutie, met andere woorden, op de volle kwaliteit.

Bedankt voor de hulp,
    Stijn

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

De 30″ Cinema Display gaat wel lukken, maar het is het maximale wat de kaart kan leveren.

Bijdrager
    StijnMacDupuis

En zal ik deze dan niet overbelasten?
    Zal men iMac dan ook niet te warm krijgen na een tijdje?
    Ik ben bezig met Photoshop en InDesign en deze dingen moeten toch wel nog soepel draaien hoor.
    Nu draaien ze zeer vlot, alleen is een 20inch scherm wat te klein.

Bijdrager
    Maverick9898

Wat voor kaart hebben we het dan over? VRAM maakt niet zo gek veel uit, als je maar een goede kaart hebt. Ik wist niet dat er ooit een kaart in de 20 inch heeft gezeten die 512 VRAM heeft trouwens;):P.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ja, de GT120 serie kaarten had 512MB VRAM. Dat zijn de Late 2009 (dus ook de mini-DP) modellen. (ik geloof dat die kaart een BTO-optie was)

Maar de 9400M kan trouwens ook de resolutie van de 30″ aandrijven (2560×1600). Alles beneden de begin 2008 modellen kan dit niet.

Bijdrager
    StijnMacDupuis

Allemaal goed en wel, maar zal mijn iMac dan nog soepel draaien, zoals mijn vraag van daarnet…

Bijdrager
    StijnMacDupuis

Even ter correctie mijn videogegevens:

NVIDIA GeForce 9400:

Chipsetmodel: NVIDIA GeForce 9400
    Type: GPU
    Bus: PCI
    VRAM (totaal): 256 MB
    Fabrikant: NVIDIA (0x10de)
    Apparaatcode: 0x0867
    Revisiecode: 0x00b1
    ROM-revisie: 3379
    Beeldschermen:
    iMac:
    Resolutie: 1680 x 1050
    Pixeldiepte: 32-bits kleur (ARGB8888)
    Hoofdbeeldscherm: Ja
    Synchrone weergave: Uit
    Online: Ja
    Ingebouwd: Ja
    Panasonic-TV:
    Resolutie: 1920 x 1080 @ 60 Hz
    Pixeldiepte: 32-bits kleur (ARGB8888)
    Synchrone weergave: Uit
    Online: Ja
    Rotatie: Ondersteund
    Televisie: Ja

Bijdrager
    Vroegah

Maarrrrr die MDP uitgang op de iMac ondersteund een max. resolutie van 1920×1200, single-link dus. Voor dual-link 2560×1600 (2x 1280×800), is de MDP–>duallink adapterkabel nodig, en die is prijzig, heel prijzig zelfs ! Hem ‘m zelf voor de helft op ebay kunnen aanschaffen:-) en werkt perfekt op m’n iMac met 9400m –> CDP 30″.

Bijdrager
    computer space

Heb je al een 30 inch CD?
    Zo niet, koop dan of de 27 inch, of een ander 30 inch scherm met displayport. Kun je gewoon direct aansluiten.

Van PS en ID krijgt je videokaart het niet zwaar hoor. T is geen 3D.

Bijdrager
    StijnMacDupuis

Ik kan een 30inch cinema display kopen voor de helft van de prijs van een kennis, en het is slechts matig gebruikt. Dat ik die duallink adapter moet kopen dat wist ik al. Maar die prijs valt best wel mee als je bedenkt wat ik normaal voor het scherm moet betalen.
    Maar dus als ik het goed begrijp mag ik het scherm met mijn ogen dicht kopen? Het vertraagt de werking van mijn computer niet en ik zal van een optimale kwaliteit kunnen genieten…

Bijdrager
    computer space

wat is dat de helft? 900 euro? Dan zou ik nog een nieuwe 27 inch kopen. Weet niet hoe oud de CD 30 is?

Bijdrager
    StijnMacDupuis

Ik wil geen nieuwe 27inch kopen. De 30inch is pas 2maanden oud, was een soort van miskoop.
    Ik mag hem kopen voor 780euro.

Bijdrager
    Robin Peek

Ligt het aan mij of heeft de 20′ iMac een mini DVI in plaats van een Mini Display Port?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

De late 2009 modellen en 2010 modellen hebben mini-DP, mid 2006 tot early 2008 heeft mini-DVI, 2002 (G4) tot early 2006 (G5) had mini-VGA, iMac G3 heeft VGA.

Bijdrager
    StijnMacDupuis

Ik heb wel degelijk een Mini Display port.
    Maar ik heb nog steeds geen antwoord gehad op mijn vragen.
    Voor mij is het wel zeer belangrijk dat ik niets verlies qua snelheid…

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Nee, snelheid verlies je niet. Hooguit een paar frames als je die Mac gebruikt voor gamen.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.