5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    van Leest

Cinema display (mini display) doorlussen op Thunderbolt Display

Ik heb in mijn kantoor een Apple Cinema display met een mini display port en wil deze doorlussen op een Apple Cinema Display met Thunderbolt aansluiting.
    Echter als ik dan het Thunderbolt scherm aansluit op mijn MacBook Pro ziet deze helaas alleen het Thunderbolt scherm en niet ook het Mini Display scherm.

Klopt het dat dat niet werkt? Of zou het eigenlijk wel moeten werken?

Een oplossing zou natuurlijk een externe dock zijn waar ik beide schermen op aan sluit maar aangezien in het Thunderbolt scherm al een soort van dock zit zou ik dat zonde vinden.

Bedankt alvast voor jullie hulp!

Bijdrager
    Appeltje

Doorlussen werkt met thunderbolt, niet met mini display.

Bijdrager
    bcgraaf

Welke macbook pro heb je? Vanaf de 2013 modellen zitten er 2 Thunderbolt (display) ports op de macbook pro’s.

Volgens de website van Apple zelf werkt dit niet:

Connect through a Thunderbolt peripheral

If you’re using all of the Thunderbolt ports on your Mac, you can still connect your display. Connect it to a port on a Thunderbolt peripheral that’s connected to your Mac.
    This should work for all Thunderbolt peripherals except for a Thunderbolt Display. Connect your display only at the end of the Thunderbolt chain. You can use only one Mini DisplayPort device in the Thunderbolt chain.

Bijdrager
    van Leest

Ik heb de nieuwste 15″ met touchbar dus thunderbolt poorten genoeg maar het zou ideaal zijn als ik maar 1 kabel steeds in hoef te steken ipv meerdere….

Als ik trouwens het stukje lees dat van de apple website komt begrijp ik dat je meerdere Thunderbolt schermen ook niet door kunt lussen.
    Wat best wel apart is omdat Apple dat in het verleden wel aan gaf dat dat mogelijk was.

Dus dat mini display scherm vervangen voor een 2e thunderbolt scherm heeft ook geen zin?

Anoniem

Met (Mini) Display Poort kan dat ook gewoon, en qua hardware is het op de mac ook mogelijk. MST, multi stream transport, zal onder Windows op je MBP bij kans wel werken, alleen heeft Apple MST altijd gesaboteerd in (Mac)OS(X).

Dat heeft waarschijnlijk te maken met het gegeven dat Apple binnen de bandbreedte van de mDP standaard iets anders forceert dan 2x mDP. Een Cinema Thunderbolt Display heeft namelijk 1 standaar mDP signaal, en daarnaast een combinatie met Firewire en 1GBe in de bandbreedte van het 2e signaal stop, wat je Thunderbolt kunt noemen. Of je die Firewire en Netwerk poort nu gebruikt of niet, of DisplayPoort monitoren van een ander merk hebt, MST zal onder alle (Mac)OS(X)-en tot op heden niet gaan werken.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.