7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Gaetan

Cinema display kopen?

is het nu een goed moment om een scherm van appel te kopen?
    ze staan wel voordelig geprijsd, maar als er nieuwe zitten aan te komen
    is het misschien beter om daar op te wachten?

hebben de huidige 23″ -ers nog steeds last van die roze zweem of al lang niet meer?

Moderator
    unSOUND

De huidige bestaan al weer een tijdje, dus roddelen over nieuwe displays doen we natuurlijk volop. Maar niemand kan je vertellen wanneer er nieuwe komen. Dat kan morgen zijn, maar ook over een half jaar.

Het roddel topic: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=79169

Die roze zweem is indertijd bij veel modellen opgelost met een software-update dacht ik. Maar er zijn nog wel veel 23 inch schermen met Ghosting-problemen… meer dan bij de 20 en de 30 inch.

Het zweem topic: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=28705

Bijdrager
    Buzz

Ik heb eind vorig jaar mijn 23″ gekocht. Geen enkel probleem mee. In tegendeel, ik heb er veel plezier van! En hij is net €250 goedkoper geworden, dus dat lijkt me erg de moeite waard. Binnen een paar maanden tot een jaar vanaf nu zal er wel weer een prijsverlaging komen, of misschien komen er dan wel nieuwe modellen. Dat weet je niet vantevoren, dus daar kan je ook moeilijk rekening mee houden. Je moet gewoon nagaan of voor jou de monitor zoals die nu te koop is genoeg waar voor je geld biedt. Zo niet dan kan je beter rondkijken naar een ander merk, of wachten tot er wel iets wordt uitgebracht waarbij je dat gevoel krijgt.

Bijdrager
    hahaha… wat slecht

Ik zou het gewoon doen

ik heb het ook gedaan.
    Dat is natuurlijk geen reden om het ook te doen maar ik zie niet in waarop niet.
    Er zal altijd wel weer iets nieuws komen vroeg of laat. Het voordeel met de huidige schermen de meeste fabricage fouten en kinderziektes zijn er uit. Hij is goed door ontwikkeld en vele malen beter afgestemd dan de Dell en HP soort genoten met de zelfde componenten.

Bij een nieuw scherm van apple kan ik me voorstelen dat ze net als in de macbook pro en de iphone een licht sensor inbouwen om energie verbruik tegen te gaan en de lichtsterkte die mee verandert met het omgevingslicht. Een ander ding dat ik me kan voorstellen is dat ze over stappen op LED verlichting voor een egalere licht verdeling over het scherm. Niet dat dat een probleem is nu maar goed. Ik weet niet of je LED verlichting ook nog makkelijk in lichtsterktes kan aanpassen.
    Wellicht gaan ze ook iets doen aan instelbaarheid van de hoogte van het scherm.
    betekend wel weer een dikke voet als je kijkt naar de DELL en HP schermen.

Het nadeel van alle ECHT nieuwe dingen is Als het kapot gaat weet men niet snel een oplossing.
    Ik weet niet of je daar op wilt wachten He design is mooi zoals ie nu is.

Ik heb op dit forum al andere opvolger designs gezien (allemaal artist impressions) ook weer heel mooi maar die waren meer mooi dan praktisch (lastiger verstelbaar dan de huidige cinema displays)

Maar ff realistisch niemand kan je vertellen wat verstandig is om te doen.
    Om dat je dat nergens op kan baseren. in iedergeval niet op wat er komen gaat want dat weet niemand.

Bijdrager
    Buzz

Ehm, 4saus: De Cinema Displays van nu zijn helemaal niet in hoogte verstelbaar, dat weet jij natuurlijk ook. Van mogelijke opvolgers is dus helemaal nog niets bekend, maar dat de hoogteverstelbaarheid daar lastiger zal zijn lijkt me wel erg sterk!
    :wink:

Bijdrager
    hahaha… wat slecht

Je weet precies wat ik er mee bedoel
    je kan het scherm omhoog of naar beneden richten
    thats it…

Bijdrager
    Buzz

Ja, dat is de kijkhoek, niet de hoogte. Je had het over hoogte en kijkhoek. Het niet in hoogte kunnen verstellen is volgens mij juist de grootste zwakke plek van het Cinema Display ontwerp van nu. Dell doet dat bijvoorbeeld veel beter, en bij de iMac G4 was het helemaal fraai ontworpen. Ik hoop dus juist dat dat bij het ontwerp van een nieuwe Cinema Display serie ook weer meer aandacht zal krijgen.

Update: Ik zie nu pas je plaatje, en daarop zie ik inderdaad precies wat je bedoelt!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.