15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    macnick

Cinema Display aan een iMac hangen

Hoi,

Is het mogelijk om een (nieuwste model) Cinema Display aan een (vorig aluminium model) iMac te hangen?

Net zoals 2 Cinema Displays aan een Mac Pro bijvoorbeeld.

Bijdrager
    diotav

Het nieuwe model gaat niet lukken. Wel zou je met Mini-DVI naar DVI het vorige model display kunnen aansluiten.

Bijdrager
    ErikBruinsma

Ondanks dat dat inderdaad is aangegeven, is er geen 3th party die zo’n adapter heeft uitgebracht? In theorie zou het moeten kunnen..

Bijdrager
    diotav

Nee .. DisplayPort gebruikt een ander signaal dan DVI.

Bijdrager
    Nikita

Waarom kan je dan wel van Displayport naar DVI of VGA, maar niet van DVI naar Displayport?

Bijdrager
    diotav

Omdat Displayport een digitaal signaal kan versleutelen maar niet kan ontvangen.

Bijdrager
    Nikita

Het is toch ook een digitaal signaal? Kwestie van pinnetjes remappen? Op een PC kan je ook audio over DVI sturen, mits je videokaart ook een geluidschip heeft…

Bijdrager
    diotav

HOW IS THE DISPLAYPORT DIFFERENT FROM VGA AND DVI?

While VGA has served the computer industry well for many years, its analog-based signals (frequency-modulated red, green, and blue components) are a weakness in fidelity. The digitally-rendered signal must be converted to analog by the video card, which adds inconsistencies and blending, and identical source images can vary greatly on different displays, depending on the displays’ subjective calibrations. DVI and DisplayPort are both digital-only signals, which ensures that the final image displayed is identical to the image rendered by the computing hardware. Excluding DVI’s existing dominance in the market, DisplayPort has a number of advantages over its predecessor:

– The DisplayPort connector is small and screwless, for easier installation, and added usability in space-conscious hardware

– DVI offers no audio support; DisplayPort offers full digital audio support (up to eight channels) in the same cable as video

– DVI is crippled by its maximum spec length of 5 meters, while DisplayPort is designed for up to 15 meters.

Unfortunately, DisplayPort and DVI use the fundamentally different signal processing methods, so adapting between the two cannot be done with a simple adaptor or cable (in most circumstances). DVI, like VGA and HDMI, uses separate data channels for each color, requiring a high bandwidth at all times. DisplayPort renders the entire image and breaks it into packets, and these are transferred to the display much like network data over an ethernet line. Some DisplayPort ports are built to be compatible with DVI internally, and can be adapted passively, but this is not a requirement of the DisplayPort standard. In these situations it will appear as though the Displayport is being “converted” to DVI, but it’s actually the hardware outputting a DVI signal through a Displayport connector. If the hardware in use is not capable of outputting this DVI signal, then a Displayport-to-DVI adaptor will not function properly.

Bijdrager
    Nikita

Kijk, da’s duidelijk.

Bijdrager
    ErikBruinsma

Mooie boel, officieel zijn de 20″ en 24″ eruit. Welk scherm gaat een Apple gebruiker nu nemen? Een 30 Inch a 1700-1800 eur? :?

Bijdrager
    sven-

Nieuwe schermen worden mogelijk aangekondigd op de aanstaande WWDC in juni.

Bijdrager
    sidartha

Mogelijk, misschien, waarschijnlijk, of misschien ook helemaal niet.
    Wat is het toch een kutbedrijf.

Bijdrager
    FastMac

Als Apple geen nieuwe display’s aanbrengt dan zal dat inderdaad geen pretje worden.
    Dan moeten we massaal over op HP’s, Dell en Acer schermen. That ain’t gonna be a pretty sight.

Maar gezien de 24″ LED zal Apple de lijn wel doortrekken naar meer formaten.
    Wellicht zelfs een Pro lijn waarbij non-glossy een optie wordt.
    Maar of dit al op de WWDC zal gebeuren?

Ik sta zelf op het punt een switch van hardware te maken. Ik werk noodgedwongen (maar zeker niet met tegenzin) al ± 2 jaar op mijn iMac 24″ 2,16 omdat ik weiger om glossy te gebruiken.

Maar na een meevallertje kan ik upgraden. Ik wil graag een unibody MBP met een nieuw non-glossy scherm. Maar goed, nu toch maar even wachten… En anders een LaCie 24″ LED in huis halen. Dan maar even niet een mooie set-up maar wel een hele functionele.

Toch jammer dat met de 24″ LED van Apple de hele lijn is vervangen en ook geschikt is gemaakt voor Pro-grafici.

Bijdrager
    ErikBruinsma

Toch even een bump, moet mij heel erg vergissen maar op onderstaande link zie ik een Mac Pro gecombineerd met een Cinema LED display?

http://www.apple.com/nl/macpro/performance.html

Edit: Pardon, zie nu dat de Mac Pro wel ondersteuning bied voor deze schermen.

Bijdrager
    Pieterr

Ik moet mij ook heel erg vergissen, maar volgens mij had de TS het over “een (vorig aluminium model) iMac”.

Alle recente Macs (dus ook de Mac Pro) hebben de mini-DisplayPort connector waar je die LED Cinema Display op kunt aansluiten.

Mijns inziens toch een beetje arrogant gedrag van Apple: als je de nieuwe LED Cinema Display wilt hebben, zeggen ze in feite: koop maar mooi een nieuwe Mac. Terwijl andere monitor fabrikanten een aantal inputs (DVI, VGA etc.) op hun spullen aanbieden.

Voorbeeld:

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.