8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    geinignaampie

Cinema Display (30”) gebruiken met nieuwe MacBook Pro

Hoi allemaal,

Via mijn werk heb ik gratis een Cinema Display kunnen verkrijgen (het model met de aluminium randen, je weet wel, dat oudje). Ik wil hem super graag aansluiten op mijn MacBook Pro 16 inch, maar ik weet dat dat nog niet bepaald eenvoudig is. Na wat onderzoek heb ik gelezen dat ik een mini display port naar dual link DVI adapter nodig heb én een dock/hub met mini display port met voeding.

Nu zit ik met twee problemen:

– die specifieke adapter is best moeilijk te verkrijgen en bijna nergens meer te bestellen.
    -de enige dock/hub met die features die ik tot nu toe kan vinden is de Stone van Henge Docks en die is nergens in Nederland leverbaar.

Heeft iemand tips voor hoe ik hier aan zou kunnen komen? Het liefst niet voor een mega hoog bedrag, ik weet namelijk niet hoe goed het display het nog doet. Al snap ik dat het me wel wat zou kosten natuurlijk.

Ik hoor het graag!

Moderator
    Night

Je hebt (naast de benodigde kabels) twee zaken nodig:

1. Een displayport naar “active dual link dvi” adapter
    2. Een ‘net-powered’ docking station met  dvi én USB aansluiting

De monitor wil namelijk stroom via de Display port hebben. Dde adapter zorgt ervoor dat de stroom via een standaard USB aansluiting wordt verzorgt en het beeld via de DVI aansluiting loopt. De MBP heeft natuurlijk ‘slechts’ een USB-C aansluiting, die ook nog eens onvoldoende stroom levert. Je moet dus een USB-C dock hebben met een net-aansluiting, een DVI poort én een USB type 3 aansluiting voor het leveren van de stroom.

Bijdrager
    fnk

De adapter heeft usb voeding nodig wat ook via een usb-lader kan en er zijn genoeg opties voor USB-C naar Mini display zoals deze.

Moderator
    Night

De Cinema Display vraagt om een dual link active DVI adapter. Dan moet je dus beter naar zoiets kijken, als je de voeding via een USB adapter wil laten lopen (ook in NL verkrijgbaar)

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    geinignaampie

<p class=”cite”>Night op 25 april 2020 om 07:12</p>

De monitor wil namelijk stroom via de Display port hebben. Dde adapter zorgt ervoor dat de stroom via een standaard USB aansluiting wordt verzorgt en het beeld via de DVI aansluiting loopt. De MBP heeft natuurlijk ‘slechts’ een USB-C aansluiting, die ook nog eens onvoldoende stroom levert. Je moet dus een USB-C dock hebben met een net-aansluiting, een DVI poort én een USB type 3 aansluiting voor het leveren van de stroom.

Weet je zeker dat die adapter hiervoor werkt (uit je eerste link). Hij ziet er namelijk wel anders uit dan die gebruikt wordt door diegene van wie ik mijn info heb, die heeft namelijk mini display Port ipv normale display Port en een extra usb naast dvi https://www.coolblue.nl/product/114942/apple-mini-displayport-naar-dual-link-dvi-adapter.html

Bijdrager
    geinignaampie

<p class=”cite”>geinignaampie op 24 april 2020 om 23:50</p>
    Hoi allemaal,

Via mijn werk heb ik gratis een Cinema Display kunnen verkrijgen (het model met de aluminium randen, je weet wel, dat oudje). Ik wil hem super graag aansluiten op mijn MacBook Pro 16 inch, maar ik weet dat dat nog niet bepaald eenvoudig is. Na wat onderzoek heb ik gelezen dat ik een mini display port naar dual link DVI adapter nodig heb én een dock/hub met mini display port met voeding.

Nu zit ik met twee problemen:

– die specifieke adapter is best moeilijk te verkrijgen en bijna nergens meer te bestellen.
    -de enige dock/hub met die features die ik tot nu toe kan vinden is de Stone van Henge Docks en die is nergens in Nederland leverbaar.

Heeft iemand tips voor hoe ik hier aan zou kunnen komen? Het liefst niet voor een mega hoog bedrag, ik weet namelijk niet hoe goed het display het nog doet. Al snap ik dat het me wel wat zou kosten natuurlijk.

Ik hoor het graag!

<p class=”cite”>
    Night op 25 april 2020 om 07:12</p>

<p class=”cite”>Night op 25 april 2020 om 07:12</p>

En die gast gebruikt dus deze Dock

https://www.amazon.com/USB-Dock-MacBook-DisplayPort-Connections/dp/B076W7GVFY/ref=as_li_ss_tl?dchild=1&keywords=stone+henge+dock&qid=1585679981&sr=8-2&linkCode=sl1&tag=you029c-20&linkId=26deebe3008104c054f4ebf4d8d309f1&language=en_US en daar deed hij de usb en mini display Port van de vorige adapter dan weer in, die Dock sloot hij aan op netstroom.

Bijdrager
    TheBigZ

Waarom zo moeilijk doen met docks e.d.?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.