6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Joepmini

Cinema Display 24" + Thunderbolt

Mijn setup is de volgende : Mac Mini 2011 met een Cinema Display (24″) aangesloten via mini displaykabel op thunderbolt poort van de Mac.

So far so good, behalve dat ik me verbaas dat ik het scherm zelf niet “uit” kan zetten. Ik gebruik nog wel eens schermdeling om op mijn mini wat uit te voeren en hierdoor gaat ook meteen het scherm aan.
    Deze irritatie is groter geworden sinds ik een een WD Thunderbolt harde schijf heb aangeschaft.
    De monitor is nu aangesloten op de harde schijf die vervolgens doorgelust is naar mijn Mac mini.

Nu is het allen zo dat, nadat de harde schijf in een zgn sleep of economy mode heeft gestaan het scherm voor een periode aan en uit gaat. Lijkt erop dat de “doorlus” verbinding niet lekker werkt dan. Nadat ik de mini display kabel uit de harde schijf heb gehaald en weer terug gedaan is het probleem veelal over.

Dit zou ik natuurlijk anders willen zien, dus wie weet een antwoord :
    – kan ik de WD Thunderbolt schijf zo instellen dat er geen sleep/economy mode komt ?
    – kan ik het cinema display “uitzetten” zodat deze niet oplicht ?
    – moet ik deWD schijf gaan omruilen ? Rechtstreeks aangesloten was dit probleem er niet ?

Bijdrager
    Dapperdan

Met deze configuratie heb ik geen ervaring, maar ik neem aan dat je, in het regelpaneel Energiestand, het bovenste vakje niet hebt aangevinkt?

Bijdrager
    Joepmini

Klopt, die staat niet aan.

De WD moet uiteindelijk toch in slaapstand gaan, weliswaar na een lange periode, kan dat alleen nergens instellen in de bijgeleverde WD software.

Bijdrager
    Dapperdan

Dan toch maar een Thunderbolt naar hdmi of firewire adapter aanschaffen en direct op de Mini aansluiten?

Bijdrager
    1984
    Joepmini op 04 augustus 2012

Nu is het allen zo dat, nadat de harde schijf in een zgn sleep of economy mode heeft gestaan het scherm voor een periode aan en uit gaat.

Joep kijk eens of je hier wat aan hebt :LED Cinema Display (24-inch, eind 2008): knippert periodiek bij aansluiting op een Thunderbolt-poort
    http://support.apple.com/kb/TS4045?viewlocale=nl_NL

Bijdrager
    Joepmini

@1984 : THNX !

Zojuist de update uitgevoerd uit dit support onderdeel van Apple. Dat lijkt verdacht veel op mijn probleem.
    Het lijkt er dan ook op dat het probleem verholpen is, maar laat ik het eerst even uittesten.
    Overigens was ik er al achter dat het niets met de slaapstand van de externe HD te maken had.

Toch weer bijzonder dat ik juist deze pagina niet heb gevonden op mijn zoektocht.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.