11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Dustin24

Cinema 4D klein scherm

Hoi allemaal, ik ben al een poosje bezig met Cinema 4D en het valt me op dat ik maar heel weinig ruimte heb om iets te maken(zie foto) zowel boven als aan de zijnkanten zitten een soort ‘grenzen’ van waar alles verdwijnt. Ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen maar misschien dat de foto al genoeg zegt voor sommigen. Alvast bedankt!

Bijdrager
    Dustin24

En dan gaat het dus over de dikke witte balk aan de bovenkant en de stippellijntjes die overig niet te zijn nu

Bijdrager
    Dustin24

Oh wacht, de bovenste balk heb ik nu weg. Het gaat me nu om de stippellijntjes aan de zijkant.

Moderator
    Mac Daddy

De witruimte is inderdaad waarschijnlijk een instelling om je renderview uit te kaderen. De stippellijntjes zou ik laten staan. Hiermee geeft ie aan wat er uiteindelijk in je render komt. Bekijk je render setting en dan output maar eens. Als je daar de resolutie aanpast, pas ie dat kader ook aan.

Bijdrager
    hutkoffer

Je werkt zeker op een 13″ Macbook? Niet echt ideaal om om dit soort software op te draaien, indeed. Mocht je er serieus mee aan de slag willen gaan raad ik je aan een (groter) beeldscherm aan te schaffen.

Bijdrager
    Dustin24

Misschien heb ik ongelijk, maar wat maakt het formaat beeldscherm nou uit voor dit soort software? Het gaat toch om de verhoudingen? Als ik het op een 21 inch scherm zou doen dan zou ik toch alsnog weinig ruimte hebben?

Moderator
    Mac Daddy

Het beeldscherm heeft er inderdaad weinig mee te maken. Tenzij je een hoge resolutie image rendert die hoger is dan je beeldscherm. Dan kan je hem niet op 100% bekijken.

Maar heb je mijn post gelezen? Ik leg je uit waarvoor het stippelkader dient.

Bijdrager
    hutkoffer
    Dustin24 op 15 augustus 2012

Misschien heb ik ongelijk, maar wat maakt het formaat beeldscherm nou uit voor dit soort software? Het gaat toch om de verhoudingen? Als ik het op een 21 inch scherm zou doen dan zou ik toch alsnog weinig ruimte hebben?

Ik bedoelde ook meer dat ik me kan voorstellen dat je op een 13″ MBP vind dat je te weinig ruimte hebt. Bijgaande screenshot is gemaakt op een 21″ iMac. Ook niet groot, maar een aanzienlijk groter werkoppervlak.

https://dl.dropbox.com/u/8587758/Dump/Screen%20Shot%202012-08-15%20at%2016.17.23.png

BTW, verberg je dock als je aan het werkt bent! Win je weer 100px in de hoogte.

Bijdrager
    Dustin24

Ja oke ik begrijp het:lol:
    @Macdaddy ja ik heb het gelezen en het is me nu duidelijker! Hartstikke bedankt!

Inactief
    Anoniem

Is de witte ruimte niet gewoon de lucht, bij mij wel namelijk

Bijdrager
    Dustin24

Ja klopt, ik had inderdaad ergens onderaan nog een object \’sky\’ staan die wit was. Maar ik irriteer me al weken aan de beperkte \’edit-ruimte\’

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.