9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    iMacDonalds

Cinema 4D

Ik heb via school Cinema 4d kunnen aanschaffen en wil nu alvast er mee gaan oefenen. Weet iemand een site waar ik goede (gratis?) tutorials kan vinden om de basis beginnen te leren. Ik heb ook al google gedaan, maar wil graag wat informatie van de experts die het programma goed kennen/kunnen, en dus weten waar ik het best mee kan beginnen.

Dus niet http://lmgtfy.com/?q=cinema+4d+tutorials

Inactief
    Anoniem

Voor modelleren ben ik begonnen met Silo 3D (modellering applicaties, in de AppStore nog geen 100 Euro)
    http://www.nevercenter.com/
    Deze sites heeft hierover tutorials al dan niet voor Cinema 4D maar wel zeer goed uitgelegd hoe je 3D objecten kan ontwerpen. (vaak is de basis hetzelfde bij de meeste Applicaties).

Verder goed op youtube zoeken, dat staat vol informatie.

Geblokkeerd
    Anoniem
    Inactief
    Anoniem
    Bijdrager
    007 Junior
    Bijdrager
    iMacDonalds

@usain
    ja leuk knulletje.

bedankt boys!

Moderator
    Mac Daddy

GreyscaleGorilla is een hele goeie inderdaad. Maar ik adviseer je om op die site even het tabje Cinema 4D aan te klikken en dan de eerste tutorials mee te beginnen. Nick Campbell zelf is inmiddels aardig bedreven in Cinema 4D. Als je een recentere tutorial volgt, dan kan het zijn dat je niet alles kan volgen. Sinds kort maakt Chris Schmidt ook tutorials voor de site.

C4Dcafe is ook een site waar enorm veel informatie opstaat. De site bestaat al heel lang en dat merk je aan de info die je daar kan vinden.

Robert Leger is ook een man die behoorlijk wat kan in Cinema 4D. Als je wat verder met C4D bent, is dat leuk om te doen. Ik moet er zelf nog aan beginnen, maar zijn Xpresso lessons lijken mij erg leuk.

Ik zelf ben inmiddels ook aardig ver in Cinema 4D. Mocht je vragen hebben en het antwoord niet kunnen vinden. Dan kan je mij ook altijd vragen. Via pb, dit topic, Twitter, etc.

Dan 1 tip om te beginnen. Leer eerst goed de render settings. Je kan namelijk heel snel een mooie render maken in Cinema 4D, maar het kan tegelijkertijd ook erg zwaar zijn om dat te renderen. Kijk er dus niet raar van op als 1 frame opeens 10 minuten of nog veel langer gaat duren. Mocht het te lang duren, vraag je dan af. Wat ben ik nu aan het doen? Hoe kan dat efficiënter?

Bijdrager
    iMacDonalds

Oke, bedankt voor de info mac daddy.
    Ik ben nu de basis aan het leren op C4D. Tutsplus.com is ook een goede site, maar dat is behoorlijk gevorderd, voor mij dan.

Niet schrikken als je opeens een hoop vragen van me in je inbox hebt. Want ik ga zeker op je aanbod in!

Moderator
    Mac Daddy

Je doet maar hoor.:wink:

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.