7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Sunneh

Cinema 24inch (oude model) in November kopen?

Beste OMT-Leden,

Gister is de nieuwe introductie gehouden over de nieuwe Cinema 24inch schermen. Zelf zit ik sterk te twijfelen om naast me macbook pro een 2e scherm te halen. Er is alleen een “maar” en ik wil graag jullie advies.

Ik heb inmiddels ruim 3 jaar een iMac (PPC 20inch). Hier zit ik eigenlijk te weinig achter omdat me mbp veel sneller is en meer geheugen heeft. Graag wil ik jullie advies. Zal ik me iMac proberen tweedehands te verkopen (is er nog wel vraag naar zo’n oud beestje) en zal ik een oud model 24 inch cinema ervoor in de plaats halen. Of is de nieuwe cinema display echt beter om te nemen?

Zoals ik al zei.. ik twijfel erg en hoor graag jullie mening.

Inactief
    Anoniem

Allereerst wordt het oude model cinema display als 23 inch verkocht. Ten tweede denk ik dat of je de oude of nieuwe wilt afhangt van de volgende opties:

mat (oude) of glossy (nieuwe)
    Isight nodig (nieuwe), denk het niet, je MBP heeft er al 1.
    Speakers nodig (nieuwe)

Verder weet ik niet hoe veel er nog te krijgen is voor de oude imac, ik denk dat ppc wel een tikje gedateerd aan het raken is.

Bijdrager
    Nikita

Er is geen oud 24″ model, wel een 23″ model. Kost overigens net zoveel (namelijk € 849,-).

Als je van je iMac af wilt, zou ik het nu doen. OS X 10.6 wordt naar alle verwachting Intel-only, dus nu kan ‘ie nog de nieuwste OS X versie draaien. Werkt psychologisch gezien beter, ookal is OS X 10.5 prima…

Bijdrager
    Pieterr
    ”Sunneh”

is er nog wel vraag naar zo’n oud beestje

Voor een indicatie van de huidige waarde: http://www.macnews.de/datenbanken/gebrauchtpreisliste/Desktop/77448.html

Misschien heb je nog een neefje/nichtje dat je er heel blij mee kunt maken…;-)

Bijdrager
    Sunneh

Nou.. een vriend van me komt met een briljant plan.

Me vader zit over een paar maanden zonder computer en het enige wat hij doet is beleggen/mailen. me iMac is prima daarvoor gebouwd en heeft hij de luxe van een super grote (moderne) computer met 20inch scherm..

Ik denk dat ik voor de nieuwe ciname display ga. Het extra stroomdraadje vind ik ideaal om me macbook pro mee aan te sluiten (opladen).

Toch viel me nog één ding op aan het scherm: Hij gebruikt een Mini DisplayPort .. mijn MBP ondersteund deze nog niet, hoe kan ik deze connecten? Ik ben gewend de oude schakelaar te gebruiken bij externe schermen..

Mvg,

ps: Sorry dat ik verkeerd had gezien dat het een 23inch scherm was (oude model)

Bijdrager
    ronvgs

Er zal vast wel een verloopstekkertje komen.

Bijdrager
    Pieterr
    ”Sunneh”

Toch viel me nog één ding op aan het scherm: Hij gebruikt een Mini DisplayPort .. mijn MBP ondersteund deze nog niet, hoe kan ik deze connecten? Ik ben gewend de oude schakelaar te gebruiken bij externe schermen..

Daar loopt al een draadje over: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=135587

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.