22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    iSjoerd

Cider maakt Windows games op Intel Macs mogelijk!

YES YES YES !!

http://macwereld.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1541&Itemid=166

Hopen dat de ontwikkelaars akkoord gaan om cider in de spellen te stoppen!

Bijdrager
    Sachin
    ”iSjoerd”

YES YES YES !!

En hopelijk steekt Apple terug echte grafische kaarten van ATI of Nvidia in hun computers anders heeft heel die Cider ook geen zin …

Bijdrager
    iSjoerd

niet zo pessimistich, gewoon goede mac kopen !:P

Bijdrager
    macses

goede ontwikkeling voor wanneer ik mn MBP met memrom heb :P

Bijdrager
    Nihilist
    ”macses”

goede ontwikkeling voor wanneer ik mn MBP met memrom heb :P

En die kunnen we hopelijk volgende week bestellen 8)

Bijdrager
    anton.m

Jongens al die moeite lijkt me omslachtig. Waarom koop je niet gewoon een tweedehands
    Dell/Toshiba/Sony PC met wat gig geheugen en je kunt alle PC spellen spelen ipv elke keer maar
    een slag in de rondte te draaien om je spel op je Mac draaiende te krijgen.

Ik heb niet voor niets een Dell gamekast staan met zo ’n 23 inch scherm.
    Draait nog prima en mijn Mac is M$ vrij!

Bijdrager
    thijsbrg

Omdat sommige mensen daar geen geld of ruimte voor hebben,als je nu een nieuwe iMac koopt kun je daar prima op gamen en met dit project wordt dat alleen maar beter.

Bijdrager
    ROCKSTAR

zou mooi zijn,
    maar betwijfel of ie er uiteindelijk wel zal komen

Bijdrager
    Xserve

Waarom niet?
    Het is er ook voor Linux (Cedega, commerciële Wine voor games), en dat heeft nog een veel kleiner doelpubliek.

Bijdrager
    Sachin
    ”anton.m”

Jongens al die moeite lijkt me omslachtig. Waarom koop je niet gewoon een tweedehands
    Dell/Toshiba/Sony PC met wat gig geheugen en je kunt alle PC spellen spelen ipv elke keer maar
    een slag in de rondte te draaien om je spel op je Mac draaiende te krijgen.

Ik heb niet voor niets een Dell gamekast staan met zo ’n 23 inch scherm.
    Draait nog prima en mijn Mac is M$ vrij!

Omdat een Intel Mac met deftige grafische kaart veel sneller is als een tweedehands PC misschien? Ik heb twee computers: Mac & PC. Heel handig hoor … Op den duur weer je niet meer welk bestand waar staat … En de volgende keer geef ik geen 2x geld uit aan een stomme Mac en PC.

Bijdrager
    Len

De grafische kaart is niet zo’n probleem, maar goede drivers met volledige OpenGL 2.0 ondersteuning zou wel eens tijd worden… Apple laat hier aardig wat steekjes vallen, en dat merk je wel in snelheid.

Bijdrager
    macmichiel

heb ik wat an met mn powerpc

Bijdrager
    roger767

Ik zelf heb geen Mac computer, alleen een windows machine omdat ik niet zonder mijn videospellen kan. Als het mogelijk zou zijn om PC spellen goed op een Mac te kunnen draaien dan koop ik meteen een Dikke Mac Pro. En ik heb meteen het voordeel van een vriendelijker OS.

Bijdrager
    Nietzman

PCspellen kun je sowieso al op nieuwe macs draaien, zij het in een dualboot. Cider maakt het alleen een stuk gemakkelijker. Laten we hopen dat ontwikkelaars het snel op gaan pakken.

Bijdrager
    StijnvdW86

Klinkt zeker interessant maar jah ontwikkelaars moeten het oppikken.
    Jammer genoeg lijkt het alsof als men game ontwikkelt dat ze enkel met windows rekeninghouden.
    Denk dat er meer een mentaliteitsverandering moet komen bij ontwikkelaars maar dit kan helpen:)

Bijdrager
    earnst jelke

Als je een klein fortuin uitgeeft aan een G5 of mac pro mag je toch wel eens een spelletje doen? Ik wil helemaal geen pc, en ben ook geen hardcore gamer, maar wil zo nu en dan lekker een avondje warcraft. Helaas dus heel veel problemen. Wel een beetje balen als je (zoals ik) een mac uit de laatste serie G5’s hebt. Voor het werk prima, maar voor de leuk wat minder.

Voorlopig heb ik nog geen “grote” titel gezien voor Mac die binnen een jaar uit komt, en van civ4 (persoonlijke favoriet: civilization2!) is er niet eens een demo beschikbaar.

Dus.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik ben zo blij dat ik niks met spelletjes heb. Nooit gehad ook.

Oh nee, dat is niet waar. Ik kan me nog een grijs verleden herinneren dat ik met mijn collega op de drukkerij het onvolprezen Crystal Quest speelde. Prachtspel, maar alleen leuk in de tijd van de baas.

Bijdrager
    atropos
    ”earnst

Voorlopig heb ik nog geen “grote” titel gezien voor Mac die binnen een jaar uit komt,….

Unreal Tournament 2007?

Bijdrager
    Len

Nog een nieuwtje:

De Leopard developer preview, de alpha versie van Leopard, heeft eindelijk volledige OpenGL 2.0 ondersteuning! Ook draaien spellen en OpenGL programma’s sneller, soms stukken sneller. En dat terwijl deze programma’s en spellen natuurlijk nog geen gebruik maken van de nieuwe OpenGL 2.0 functies die in Tiger afwezig waren. Een bekende heeft de Leopard preview en OpenGL getest op een PPC machine.

Dit is, zeker voor een alpha systeem, een mooie ontwikkeling! Hopelijk zet Apple deze trend door door de nu nog weinig verbeterde ATI/NVidia drivers ook van een flinke update te voorzien (ja, Apple maakt deze drivers, niet ATI en NVidia).

Bijdrager
    Xcode
    ”iSjoerd”

YES YES YES !!

Lijkt mij een leuk initiatief, nu nog hopen dat het werkelijk in elk nieuw spel voor de Windhoos gestopt gaat worden.

Bijdrager
    Steff

Dus pas nieuwe spellen. Hmmm betekend dit eigelijk ook dat spellen tegelijk uitkomen op Mac en PC? En niet dat Call Of Duty 2 op de PC al maanden (bijna jaren) uit is en dat er dan nogsteeds geen Mac versie is.
    Hopelijk word die echt snel doorgevoerd …

Bijdrager
    Xcode

Ja, ik hoorde dat Bungie bezig is om Halo 2 voor PC uit te gaan brengen.
    Vervolgens bracht ik mezelf aan het verstand dat het nog wel een jaar na de release voor de PC zou duren voordat Halo 2 eindelijk voor de Mac uit komt. Dan is het spel ook niet meer zo leuk als je in eerste instantie zou denken…

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.