3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Dargakis

chromium met flash?

Al meer dan 2 jaar heb ik nooit flash op mijn Mac geïnstalleerd.
    Bijna elke site toonde gewoon video wanneer ik in safari in het developer menu de user agent op een iOS apparaat zette. Youtube en dergelijke lieten gewoon video zien middels ‘click to flash’.

Voor de (zeldzame) rest gebruikte ik Google Chrome, deze installeerde ik nooit; het is immers ad- en spyware, ik runde het enkel vanaf de disk image.

Nu kwam ik achter Chromium, dat is Google Chrome maar dan zonder de spyware en adware. Deze zou ik gewoon op mijn harde schijf kunnen installeren zonder problemen. Er is echter geen ingebouwde flash naar mijn weten, dus het nut ontgaat.

Weet iemand of er een chromium build bestaat waarbij flash ingebouwd is?

Bijdrager
    deSpaanseRente

Waarvan heb jij het idee dat google chrome spyware en adware bevat?

Bijdrager
    Dargakis

dat is algemeen bekend:

“Spyware is de naam voor computerprogramma’s (of delen daarvan) die informatie vergaren over een computergebruiker en deze doorsturen naar een externe partij. Het doel van spyware is meestal om geld te verdienen. De term komt van het Engelse woord spy, dat spion betekent, en het achtervoegsel ware, dat aangeeft dat het om software gaat.” (wikipedia.nl)

elke URL die je typt wordt doorgestuurd, daarnaast wil Chrome toegang tot je volledige contactenlijst (probeer het maar eens te openen in 10.8, dan krijg je die waarschuwing).

De oplossing heb ik overigens al gevonden;
    http://www.srware.net/en/software_srware_iron_chrome_vs_iron.php

uit de Google Chrome disk image (nog nooit gerund op mijn nieuwe, versie 10.8 installatie), met control op het chrome pictogram klikken, vervolgens “show package contents” en dan naar:
    contents\versions\20.x\google corme framework.framework\internet plug-ins navigeren

hieruit “Flash player pluging for chrome.plugin” kopieren naar je bureaublad
    vervolgens de Google Chrome disk image unmounten en verwijderen.

Hierna klik je met rechts op SR Ware Iron; “show package contents” en dan navigeer je naar dezelfde map als waar je bij Chrome de plugin gehaald hebt, alleen zet je in dit geval de plugin in die map neer.

Hierna gewoon op SR Ware Iron klikken:
    in de adresbalk:
    chrome://plugins/
    dan de flash plugin uit- en aanzetten.

Hierna command+Q, dan SR Ware Iron opnieuw openen en voilà:
    Een browser waarmee je flash filmpjes kunt kijken, zonder dat je flash in je systeem hoeft te nestelen, of een browser moet gebruiken die elke URL die je bezoekt doorstuurt naar Google:-)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.