3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    e.abrahamse

Chromecast koppelen met Wifi-netwerk

Ik heb een nieuw curieus probleem met het aansturen van mijn Chromecast Audio en gewone Chromecast. Moet deze steeds opnieuw verbinden met Google en mijn enige Wifi-netwerk. Wanneer deze volgens de Google Home app verbonden zijn, volgt er een melding “Er is iets mis gegaan”. Kan via de iPhone en iPad geen verbinding met Wifi maken. Vreemd genoeg ziet Airfoil (MacOS) beide Chromecasts wel. Maar ook nu krijg ik geen muziek te horen. Nog niet zo lang geleden heeft het wel gewerkt. In de tussentijd is er niets aan het Wifi-netwerk veranderd. Is er een andere manier om deze Wifi koppeling wel succesvol tot stand te brengen. Wie weet wat er mis gaat?

Bijdrager
    TheBigZ

Het lijkt erop dat Apple recentelijk iets heeft aangepast (“verbeterd”) aan de Wifi. Hier ook al recentelijk de nodige connectie-problemen gehad zonder zelf iets veranderd te hebben. Je zou de tip van Shmoo kunnen proberen. Bij mij was de wifi-voorkeurslijst inderdaad helemaal ondersteboven gehusseld.

Shmoo op 28 april 2019 om 13:53

Open eens je WiFi instellingen en dan kijk je of de vertrouwde verbindingen in de juiste volgorde staan. Dus het netwerk thuis (of waar je nu bent) bovenaan in het lijstje staat. Dat heeft met prioriteit te maken.  Updates van macOS gooit dit lijstje vaak door elkaar.

Probeer het maar eens, bij mij heeft dat geholpen om mijn WiFi meer stabiliteit te geven.

Bijdrager
    e.abrahamse

Gebruikelijke WiFi-netwerk thuis staat bovenaan. Volgens mij zorgt iOS voor de verbinding van de Chromecast met het WiFi netwerk. Is deze eenmaal gekoppeld werkt het uitstekend. Vreemd dat het nu niet functioneert. Ga morgen opnieuw kijken of ik dit aan de praat krijg. Bedankt voor het meedenken alvast.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.