1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Q:

Bijdrager
    hen3

Chromcast & Plex – niet altijd even super

‘ola mensen!

Ik heb gisteren een Chromecast gekocht en mij een avond prima vermaakt met Youtube op de grote platte jongen in de woonkamer, aangestuurd door een iPhone of iPad. Helemaal top en super simpel in set-up en gebruik.
    Vandaag ging ik op advies van een collega aan de slag met Plex. En dat is wat minder…

De pluspunten:
    – audio streamen vanuit iTunes: prima.
    – foto’s bekijken vanuit iPhoto: ook geen probleem

De minpunten:
    – een videoclip vanaf mijn iMac bekijken, dat ging goed zolang ze niet te lang zijn (4 minuten)
    – videoclip van 7 minuten, een aflevering van een serie of een film: blijft bufferen en vervolgens ontstaat er volgens mij een time-out en is het einde oefening. Op dat moment is de volledige bandbreedte beschikbaar er is er niets aan het downloaden. Als ik dan weet overga op YouTube: geen enkel probleem en kan ik in HD kwaliteit lange streams bekijken.

Ik ben gaan spelen met de instellingen, want de iMac maakt gebruik van een 5 gHz verbinding, terwijl de Chromecast het met 2.4 gHz verbinding moet doen. iMac op 2.4 geeft hetzelfde resultaat. Als fan van The IT-crowd heb ik natuurlijk ook ‘have you tried turning it off and on again’ gedaan. Ook heb ik de Airport Express verwijderd, zonder resultaat overigens.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.