4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    MacHW

“Choose Backup Disk” in Time Machine niet mogelijk

Beste OMT-ers. Ik zit me helemaal op te vreten hier. Na de verhuizing en update naar 7.4.1 zijn beide MacBooks die ik heb niet meer in staat te backuppen op mijn Time Capsule. Wat er eigenlijk gebeurd is dat ik m’n Time Capsule wel kan vinden en de .sparse kan mounten, maar dat ik niet in Time Machine Preferences een disk kan selecteren. Ook na een format van de schijf in de Time Capsule en het verwijderen van de .plist van Time Machine kan ik ook “Choose Backup Disk” in Time Machine niet doen. Ik wilde gewoon proberen overnieuw te beginnen, maar dat werkt dus ook niet. Op beide MacBooks werkt het niet… Wie o wie kan me helpen. Ik word er erg moe van… Mijn dank is groot, alvast dan.

Martijn

Bijdrager
    mausse

+1

Na de firmware update kon ik ook niet mee automatisch backuppen. Systeem gaf aan dat mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord niet juist was. Nu kan ik wel een nieuwe backup maken maar moet dan helemaal volledige backup zijn de sparse backups zijn niet meer zichtbaar, maar nemen nog wel 400 gb in beslag??

Oplossing voor mij is volledig formatteren en ethernet aansluiten en nachtje laten draaien, maar valt me toch vies tegen is nu de tweede keer dat dit mij overkomt.

Suggesties zijn meer dan welkom.

Bijdrager
    MacHW

Ik heb inderdaad opnieuw de disk in de Time Capsule geformateerd, maar ook toen werkte het niet. Ik heb geen idee waarom het zo is, maar heb gisteren m’n MobileMe gegevens weer verwijderd uit de Time Capsule met Airport Utility. Hierna kon ik ineens wel een disk kiezen. Ik zou dat eens proberen, waarschijnlijk hoef je dan ook niet opnieuw te beginnen. Overigens wat er nog meer vreemd is aan mijn setup is dat ik via een vast IP op de Time Capsule werk. Ik heb geen idee of dat er ook iets mee te maken heeft. Iemand ideeën waar het aan ligt. Ondertussen kan ik succesvol weer backuppen, maar interessant is het wel waarom het niet gewerkt heeft.

Bijdrager
    JakobD

Had ik ook. Maar dan met m’n AEBS en externe HD eraan gekoppeld.

Verbind met server… ip-adres ingevuld en toen kwam die in finder.

TM werkt ook wel.

Maar in een ander topic geef ik al aan dat ik er nog geen airdisk van kan maken:-(

Daar dient dat ipadres voor volgens mij.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.