8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    spliffy13

Chinese/Japanse/Arabische tekens niet zichtbaar

Ik kon in de voorgaande topics niet het antwoord vinden op mijn probleem.

Als ik in Illustrator of Indesign een Chinese/Japanse/Koreaanse/Arabische font selecteer, dan vertaalt Adobe dit naar Westerse tekens, kortom in plaats van het teken zie je nog steeds een A, of G.

Ik heb alle talen in het systeemvoorkeur –> landinstellingen geselecteerd, en begrijp niet waarom het niet werkt.

Hopelijk is het een domme foute die ik over het hoofd zie…

Heeft in ieder geval iemand suggesties?

Bijdrager
    Benji07

Heb je de chinese tekens wel ge-installeerd met de installatie van Osx?

Bijdrager
    julik

Gebruik je de juiste fonts (Unicode fonts met alle nodige glyphs) en de juiste keyboard layout (chinees of Arabisch)?

Bovendien ik denk niet dat je makkelijk Arabisch zou kunnen intyppen in Illustrator watn het komt omgekeerd daaruit (tenzij je de ME versie hebt van Illustrator).

Bijdrager
    Nisei

Kun je dit (in Safari) lezen? Dan heb je iig de fonts geinstalleerd.
    Als dat het geval is kun je misschien proberen die teksten te knippen en in Illustrator/Indesign te plakken (geen idee of dat werkt) en kijken welk font er dan wordt gebruikt. Arabisch zou ik overigens niet weten:|

[size=24:74ca5cd42a]안녕[/size:74ca5cd42a] (Koreaans)

[size=24:74ca5cd42a]你好[/size:74ca5cd42a] (Chinees)

[size=24:74ca5cd42a]こんにちは[/size:74ca5cd42a] (Japans)

Bijdrager
    byebye

Volgens mij ben jij een van de weinigen die die talen op z’n keyboard heeft:wink:

Bijdrager
    Nisei

Oh ik heb alleen Koreaans op mijn toestenbord hoor.
    Chinees en Japans heb ik ook geen flauw benul van wat de tekens betekenen.:)

Bijdrager
    spliffy13

Ik kan die fonts inderdaad wel lezen.

Enkele Chinese fonts kwamen bij de installatie van Tiger.
    Enkele andere heb ik van font websites geplukt en in de library/fonts map gecopied.

De glyphs e.d. lijken allemaal goed te werken, het is net alsof Adobe (en ook Word) de voorkeur geeft aan de westerse a, b, c in plaats van de Chinese tekens.

Bijdrager
    Nisei

Maar heb je bij systeeminstellingen en dan landeninstelling wel de betreffende talen geinstalleerd?
    Je krijgt dan rechtsboven naast je klok een landenvlaggetje te zien. Als ik Koreaans wil typen klik ik daarop en kies Koreaans, vervolgens staat mijn toestenbord ingesteld op die taal en typt hij ipv qwerty dus ㅂㅈㄷㄱㅅㅛ

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.