18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:

Bijdrager
    Clai

Chinese Ip Cam

Ik heb een probleem. Ik heb een chinese ip cam gekocht. Merk Misecu. Op de verpakking staat een vast ip adres 192.168.1.10 maar als ik dat in typ kom ik niet bij de camera. Ik heb een time capsule die aangesloten is op me ziggo modem en die geeft alle ip adressen uit beginnend me 10.0 XXX.
    Met me Ip camera tool kan ik ook niet het ip adres vinden van de camera. Ik zie wel me huidige ip cams maar niet de nieuwe. Weet iemand hoe ik me chinese cam werkend kan krijgen?

Bijdrager
    MelvinCornelissen

Zelf even een handmatig IP adres toekennen aan je mac binnen de 192.168.1.x/24 reeks, dan kun je iig bij de camera. Je hebt dan overigens geen internet meer. Op die manier kun je het IP automatisch (DHCP) laten toekennen aan de camera of zelf een vast IP geven aan de camera uit de 10.0.x.x/24 reeks.

Via routeringen moet ook lukken maar ik denk dat bovenstaande eenvoudiger is voor je.

Bijdrager
    fixar

met Angry IP scanner een scan uitvoeren op je netwerk en kijken of die chinese camera een IP-adres toegewezen heeft gekregen en zo ja, welke.

Als dat niet werkt kun je je eigen computer tijdelijk een vast IP adres geven (bijvoorbeeld 192.168.1.1 met subnet 25.255.255.0 en router 192.168.1.1), dan kun je daarna (na ‘pas toe’) vast wel pingen naar de chinese cam op 192.168.1.10

Bijdrager
    Clai

Bedankt voor jullie reactie. Ik moet wel zeggen ben een leek op comp gebied. Zouden jullie me misschien kunnen helpen door het beetje te verduidelijken (Jip en Janneke taal) hoe ik me ip adres op me comp aanpas en verder. Ik ben jullie erg dankbaar daarvoor b

Bijdrager
    Beech

Hier een goede handleiding.

Kom je er niet uit dan deze discussie even volgen, vooral aan het eind, nl. het opzoeken van het toegekende ip-adres door je TC.

Bijdrager
    Clai

Beech ik heb het al geprobeerd met ip cam tool maar zie de camera niet. Die discussie effe gekeken maar snap nog niet hoe ik me ip van me
    Comp verander zodat ik de cam wel kan zien.

Bijdrager
    Beech

Klik in Airport configuratieprogramma op je TC, klik op “wijzig”, klik op Netwerk, dan zie je bij poortinstellingen je camera staan, zo niet dan klik je op + en voeg je deze toe.
    Je kunt de beelden dan op een iPod of iPad bekijken via verschillende apps. Die Chinees zal wel geen ondersteuning hebben voor een Mac.

Bijdrager
    Clai

Beech ik zie nog heel me camera niet. Ik weet niet wat het IP-adres is. Op de doos staat 192.168.1.10 maar als ik dat intyp krijg ik een fout melding. Dus ik wil op een of andere manier me ip cam adres achterhalen en dat ik beeld zie. Ben allang blij als ik beeld heb ga ik daarna wel uitzoeken met de poortinstellingen.

Bijdrager
    Clai

Misschien kunnen melvin en/of fixar stap voor stap uitleggen wat zij bedoelen?

Bijdrager
    Koning Frank

@clai Naar suggestie van fixar

1. Download http://angryip.org/download/#mac
    2. Open de app

1. Klik op start
    2. Klik na scanning complete op close

Wat je nu hebt is een lijstje met alle apparaten op je netwerk.

In mijn geval heeft mijn router .1 toegewezen gekregen en mijn mediacenter .2.
    Kijk of je camera ergens in dit rijtje staat.

@de rest: Ja er zijn inderdaad nettere manieren om dit te doen. Ik zou zelf namelijk gewoon in de logs van mijn router kijken om te zien welk apparaat als laatst is toegevoegd. Dit leek mij echter het makkelijkst uit te leggen.

Bijdrager
    Clai

Hey King Frank,
    Thnx voor je reactie ik heb het programmatje gedownload en gedraaid maar ik zie me ip cam niet. Wat ik al zei de camera schijnt het volgende ip adres te hebben 192.168.1.10 en mijn TC geeft alle ip adressen uit en die beginnen met 10.0 XXXX.
    Ik heb me comp op een airport extreme aangesloten en die ip cam op dezelfde extreme. Maar helaas krijg ik hem nog steeds niet werkend. Iemand nog andere ideeën.

Bijdrager
    fixar

Daar gaan we dan:

op de mac: ga naar het appeltje linksboven—> systeemvoorkeuren—>netwerk—> klik de bovenste (‘ethernet’) aan als je bedraad bent verbonden met het netwerk (en je chinese cam ook) —> klik op “geavanceerd—> kies tabje TCP/IP—> verander ‘via DHCP’ in “Handmatig”—> geef je eigen computer tijdelijk een vast IP adres (bijvoorbeeld 192.168.1.1) met subnet 25.255.255.0 en router 192.168.1.1 —> dan kun je daarna (na ‘pas toe’) vast wel pingen naar de chinese cam op 192.168.1.10

Na ‘Pas Toe’ kun je dan vast wel in een browser naar 192.168.1.10 gaan en de IP camera instellen zodat deze voortaan via DHCP een IP adres gaat krijgen.

Na dit gedaan te hebben kun je de Mac weer terug zetten op “via DHCP” in de netwerk voorkeuren en middels angry IP het nieuwe adres van de chinese cam vinden.

veel succes

Bijdrager
    Pietje13

Even een hele domme vraag: ik naam aan dat je wel een UTP kabel in je IP cam hebt gestopt vanaf je router?

Zo nee: Dat (tijdelijk) doen
    Zo ja: dan is het heel raar dat dat programmatie jouw IP cam niet ziet.

Bijdrager
    Clai

pietje ja ik had zeker een utp kabel erin. Nou heb beeld op me cam dmv de werkwijze van Fixar (Thanks). Alleen kom ik op Net surveillance web en daar kan ik niks aanpassen aan de cam. Dus kan geen instellingen doen. Weet iemand hier mee raad?

Bijdrager
    Koning Frank

Probeer eens een andere browser.
    Of misschien moet je een speciale plugin installeren?

Bijdrager
    fixar

Goed dat het gelukt is Ciai…hopelijk krijg je de rest ook aan de praat.

Een tip: de volgende keer geen goedkope chinese IP camera kopen van een Alibaba site, maar toch maar kiezen voor een merk met wat meer (online)ondersteuning en een deugdelijke handleiding. Kost misschien iets meer (de schrijvers van zo’n handleiding moeten ook eten) maar dan heb je iets waar je mee uit de voeten kunt.

Zelfs een middelmatig merk als Foscam maakt al hele redelijke camera’s voor weinig en heeft een hele site vol staan met drivers, handleidingen en FAQ’s…en niet alleen in het chinees.

Dus, als je het bonnetje nog hebt….:wink:

Bijdrager
    Clai

Nou ik heb beeld maar kan niks aanpassen of iets dergelijks. ik geef het op. Het is idd een camera van aliexpress van 27 euro dus dat heb ik nu ook wel afgeleerd. Terug sturen kost me meer dan dat die was. Fixar
    King Frank heb safari en firefox geprobeerd maar tevergeefs.
    Mocht iemand nog een oplossing hebben hoor ik het graag en anders iedereen bedankt voor zijn hulp.

Bijdrager
    bartvanderveer

ik wil eens een avondje stoeien met die camera van je…
    ik ben in Amsterdam op 9 September voor het U2 Concert.
    Als je in de buurt bent neem je dan de camera mee ?

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.