11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Jordy

chicken of the vnc

ik heb een mini g4 1.25 als server staan.. deze bestuur ik met mijn macbook via chicken of the vnc, werkt perfect. het gaat enkel wel schokkerig allemaal.

is er een mogelijkheid om het besturen van de mini vloeiender te laten gaan met chicken of the vnc?

Bijdrager
    Nietzman

Nee, VNC is gewoon niet de meest vlotte oplossing voor dat soort dingen. Wat dat betreft heeft Windows met z’n remote desktop nog altijd een streepje voor. Je zou de beeldkwaliteit omlaag kunnen schroeven, maar dat is ook zo’n beetje alles.

Bijdrager
    Alwin

Of Apple Remote Desktop gebruiken. Werkt wel snel.

Bijdrager
    Nietzman

ARD ís VNC.

Bijdrager
    Oppie

Is het niet meer van: ARD gebruikt VNC (protocol)?!
    Dus misschien heb je met ARD als vnc cliënt toch meer succes dan met ‘Chicken’…

Bijdrager
    Jordy

ja maar chicken is gratis en ARD niet..

Bijdrager
    Alwin
    ”Nietzman”

ARD ís VNC.

Ik heb beide gebruikt en ARD werkt prettiger.

Bijdrager
    Almerrrrr

De snelheid heeft grotendeels met je verbinding te maken. Probeer het maar eens in een lokaal netwerk daar zal je zien dat het wel snel is. ARD is een admin tool dit is niet gemaakt om puur een beeldscherm over te nemen. daar werkt vnc juist prima voor en is in mijn ervaring daarmee vaak sneller dan ARD. als ik puur wat dingen op een externe computer moet doen gebruik ik vaak VNC. Voor installeren van pakketen en herstart en dergelijken gebruik ik ARD.

Bijdrager
    Nietzman
    ”Alwin”
    ”Nietzman”

ARD ís VNC.

Ik heb beide gebruikt en ARD werkt prettiger.

Het is dan ook een veel uitgebreidere en geliktere tool. Maar het is nog steeds VNC, en prettiger is niet per definitie sneller.;)

Geblokkeerd
    Geanonimiseerde gebruiker
    ”Almerrrrr”

De snelheid heeft grotendeels met je verbinding te maken. Probeer het maar eens in een lokaal netwerk daar zal je zien dat het wel snel is. ARD is een admin tool dit is niet gemaakt om puur een beeldscherm over te nemen. daar werkt vnc juist prima voor en is in mijn ervaring daarmee vaak sneller dan ARD. als ik puur wat dingen op een externe computer moet doen gebruik ik vaak VNC. Voor installeren van pakketen en herstart en dergelijken gebruik ik ARD.

Ben ik het niet mee eens. Mijn ervaring op een lokaal (WiFi) netwerk is juist dat ARD veel sneller is. Er zijn ook nog wat andere opties, waardoor je het scherm helemaal niet over hoeft te nemen:

– Gebruik OSX server op je mini, dan kan je het meeste met de server tools doen
    – Werk met de commandline via ssh[/list]

Bijdrager
    Chantal C.

De ingebouwde Apple Remote Desktop met VNC enabled is traaaaag. Ook via ethernet.

Alternatief voor op je server is dit uit laten staan en Vine Server gebruiken. VNC gaat dan ineens een stuk soepeler. Bovendien is het gratis en Apple Remote Desktop niet. Deze laatste heeft wel veel meer functionaliteit, maar als je dat niet nodig hebt dan is de keus snel gemaakt.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.