9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    suspie

Chello tergend traag… Heb ik soms een datalimiet gebroken?

Ik heb een Chello Light abonnement, waar tot voor kort een officiële datalimiet op zat. Een tijdje terug stond op Webwereld het bericht dat deze datalimiet afgeschaft zou worden.

Ik ben direct los gegaan op http://www.clownbassie.nl en heb een aantal DVD’s van South Park gedownload via Bittorrent. Sinds vandaag kruipt mijn internet echter vooruit met een paar kb per seconde. Heb ik dan toch een upload/download limiet gebroken en krijg ik nu op mijn flikker?

Ik bedacht me vandaag ook pas dat ik mijn chello email nooit heb gebruikt en mijn password niet eens meer weet. Misschien heb ik dus allemaal waarschuwingen gekregen.

Kan ik nou ook een hoge rekening verwachten of moet ik het gewoon even uitzingen met een ruksnelheid?

[mod:0acc9219f9=”Colpolyp”]Link naar illegale DVD site verwijderd[/mod:0acc9219f9].

Bijdrager
    Bigs

Ligt niet aan jou, is een bekend probleem op dit moment:) Lees het op verschillende forums

Bijdrager
    iJezz

Het is idd een bekend probleem , maar het ligt wél aan jou..aan het downloaden dan.
    Ik weet niet hoe het nu zit met zonder de download limiet maar daarvoor had Chello idd de gewoonte om je gewoon lekker te knijpen als je ‘mee dan gemiddeld download( of upload..en dat is zeker klote als je gewoon altijd een p2p programma aan hebt staan en je download niks..)’.
    Ze sturen dan meestal wel eerst een waarschuwingsmailtje en daarna ook nog eens een mailtje ter verklaring..

Bijdrager
    Bigs

De FUP (lees: datalimiet) voor Light, Classic en Plus is helemaal afgeschaft, dus daar kan het echt niet aan liggen.

Bijdrager
    Sg. Alpha

Als ik jou klacht lees, beleef ik weer de ergenis die ik heb gehad toen ik nog bij chello zat.

UPC heeft volgens mij een beetje problemen met het leveren van de juiste aansluitingen, ik zit nu lekker op ADSL en heb geen last meer van trage verbindingen.

Bijdrager
    brinkey

De datalimiet is afschaft. Weet je zeker dat je je uploadsnelheid iin bittorrent beperkt hebt? Als die voluit staat knijpt dat je downloadsnelheid.

Bijdrager
    Sad

ik heb deze week 3 dagen achter elkaar last gehad van chello. Tussen 19:00 en 22:00 was de connectie snelheid laag, maar transfer snelheid wel goed.

Ik denk dat ze met onderhoud bezig waren want sinds donderdag was alles weer normaal.

Bijdrager
    Ruben
    ”brinkey”

De datalimiet is afschaft….

De datalimiet is NIET geheel afgeschaft. De twee laagste abbo’s van Chello hebben nog steeds een limiet van resp. 1 en 2 GB per maand (voorheen 500 MB en 1 GB). Je krijgt op je Chello mail account een mailtje met een ‘waarschuwing’ bij het bereiken van 60% en 80% van je maandelijkse limiet. Bij het overschrijden van de limiet wordt je inderdaad voor de resterende periode geknepen naar een ‘modem snelheid’. Op zich wel beter dan ineens een extra rekening krijgen lijkt me.

De exacte voorwaarden en regels kun je gewoon op de site van Chello vinden. Als je dus Chello Starter of Chello Easy hebt is het goed mogelijk dat je gewoon je limiet hebt bereikt.

Bijdrager
    suspie

Volgens mij was het een tijdelijke storing. Nu werkt alles in ieder geval weer zoals het hoort.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.