12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    lalala

Chello Extreme

Chello komt 1 mei met een nieuwe abonnementsvorm: Chello Extreme, downstream van 20mb, up 1 mb voor EUR 79,99.

Volgens mij geven ze ADSL hiermee wel het nakijken!

Bijdrager
    Ross

Eens kijken hoe dat in de praktijk eerst gaat uitpakken en of ze fatsoenlijke service kunnen verlenen, want niet veel mensen die ik ken zijn te spreken over upc. Ik ben benieuwd.

Bijdrager
    sgaap

naja, ze bieden dit toch aan over de kabel en via adsl (adsl2+ kan tot 24/3 d8 ik), dus adsl loopt in dat opzicht nog voor op de kabel (of ongeveer even snel) kwa aanbod

ik ben alleen zeer benieuwd (upc kennende) wat de overboeking zal zijn op die lijntjes

Bijdrager
    Rezpack

maar 20 millibit is toch niet snel?:lol:

Bijdrager
    lalala

In Amsterdam begint UPC met een test over de kabel met 50 Mb downstream. Dat is toch een stuk sneller dan ADSL2.

Bijdrager
    Casper
    ”sgaap”

naja, ze bieden dit toch aan over de kabel en via adsl (adsl2+ kan tot 24/3 d8 ik), dus adsl loopt in dat opzicht nog voor op de kabel (of ongeveer even snel) kwa aanbod

Hoezo qua aanbod? Er is nog geen provider die in Nederland adsl2+ aanbied. Voor zover ik weet. Dus hoezo zijn ze niet sneller dan de andere providers? Volgens mij wel hoor.

KPN en BBNed bieden het namelijk allebij nog niet actief aan op het moment.

Bijdrager
    artimachead
    ”yahmac”

Eens kijken hoe dat in de praktijk eerst gaat uitpakken en of ze fatsoenlijke service kunnen verlenen, want niet veel mensen die ik ken zijn te spreken over upc. Ik ben benieuwd.

Te spreken over UPC?
    Brrrrrr. Sinds wanneer dan?
    Als het spul werkt, prima. Maar als je iets wil zoals verhuizen of laten we zeggen service dan is het erg afhankelijk wie je te spreken krijgt. Er zitten een paar aardige medewerkers bij UPC maar de rest is…. is…. ik weet niet hoe ik dit netjes moet zeggen…..

Bijdrager
    sgaap

Hoezo qua aanbod? Er is nog geen provider die in Nederland adsl2+ aanbied. Voor zover ik weet. Dus hoezo zijn ze niet sneller dan de andere providers? Volgens mij wel hoor.

Zodra chello dat gaat aanbieden neem ik aan dat (in utrecht) ook andere adsl aanbieders adsl2+ gaan aanbieden (en ik neem aan dat die dan gewoon de theoretische max (wel afh vd afstand) aanbieden ipv max 20mbit), op dit moment is kabel idd sneller (effectief abo) bij bijv multikabel (10/2 –> al is de overboeking daar niet optimaal heb ik gezien)

Waar ik vooral bang voor ben bij upc/chello is de overboeking die ze gaan hanteren, mijn ervaring met chello is dat deze slechter zal zijn dan nodig is voor effectief 20mbit

Bijdrager
    Mefait

Wat gebeurt er dan met chello plus, word de prijs gewoon verlaagd?
    hier

Bijdrager
    tijn22

Maar wat zou de gewone man met een 20mbps verbinding moeten? Mijn 3mbps verbinding is eigenlijk al veel te snel voor mij, ik doe er weinig mee afgezien van wat muziek downloaden.

Bijdrager
    astroboy

Ik denk dat deze abonnementsvorm voor de echte diehard downloader is die dag en nacht films download en upload en dat soort dingen. De ‘normale’ gebruiker heeft dit (nog) niet nodig, tenzij er hdtv via internet komt ofzo:mrgreen:
    Chello is nu eindelijk iets beter op weg, ze hebben laatst ook al hun datalimiet weggedaan, las het in een emailtje van hun die in mn junkfolder zat; een aangename verrassing. Volgens mij zijn ze druk bezig zich van hun slechte imago te ontdoen :evil:

Bijdrager
    remcodb2

Goeie zet!, Het is wel voor de diehard downloader, maar ze moeten wel om de concurrentie met de glasvezel aan te kunnen die op steeds meer plekken beschikbaar wordt. Wel jammer van de 1 mb upload, niet dat het perse nodig is om een hele hoge upload te hebben maar het steekt wat schriel af tegen die 20 down.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.