12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    tranzy

checklist vervangen HD iMac 27" 2011

Hallo,

Gekocht:

Samsung 850 Pro SSD 256Gb
    WD Black 2TB
    WD Black 3TB
    OWC Internal SSD Kit

2 USB Recovery disks gemaakt. een voor Mavericks en één voor Yosemite. Dit ivm met de nieuwe filestructure van Yosemite? Dacht met de 3TB misschien eerst een installatie van Mavericks te doen en dan te upgraden naar Yosemite??

Ik heb een extra schijf liggen van 3TB maar twijfel om die te installeren omdat ik begrepen heb dat 3TB schijven problemen geven met BootCamp? Kan iemand dit bevestigen?

De vraag om een Fusion disk te maken is voorbij gekomen maar ben er nog niet uit wat ik wil doen. Wil namelijk ook een vlotte Windows Bootcamp (liefst op de SSD).

Dan is er nog iets van een temp sensor op de HD die nodig is. Ik dacht begrepen te hebben dat dit een los kabeltje is die je weer terug kunt plakken op de nieuw ingebouwde schijf.

Ik ga er binnenkort aan beginnen en wil de juiste stappen nemen. Dus zoek hier wat advies voor deze ietwat onzekere jongen:) (Eerste keer mac open maken en reinstall).

Bijdrager
    TheBigZ
    tranzy op 12 december 2014

Ik heb een extra schijf liggen van 3TB maar twijfel om die te installeren omdat ik begrepen heb dat 3TB schijven problemen geven met BootCamp? Kan iemand dit bevestigen?

https://www.twocanoes.com/support/winclone/installing-windows-via-boot-camp-on-a-large-%282.2-tb-or-larger%29-drive-in-lion-%2810.7%29-and-later

Bijdrager
    makasa

Je kan direct Yosemite installeren. Windows moet geen probleem zijn. Gebruik je 32 of 64 bit? De SSD als hoofdschijf gebruiken en daar bootcamp opzetten/windows opzetten. Data kan op de andere schijven.
    Kijk ook op ifixit voor goede handleidingen.

Bijdrager
    tranzy

Ik gebruik een 64bit.

Ik denk dat ik maar voor de 2TB ga. Ik heb een NAS waar alles op staat. Heb eigenlijk ook wel genoeg aan 1TB. Maar als je toch moet kiezen ;).

Wat heeft jullie voorkeur? Fusion of losse disks?

Sleutelbeheerder
    Night

Mijn voorkeur heeft de Fusion drive: het beste van 2 werelden; Een SSD voor snelle data-toegang en een grote disk voor flinke opslagcapaciteit. En dat alles zonder constant files heen en weer te hoeven slepen.

Bijdrager
    tranzy

Dacht juist dat dat het “gevaar” was met Fusion. Daar het systeem gaat bepalen op welke schijf je bestanden komen te staan. Als je zelf je “statische” opslag op de grote schijf houdt blijft het opstarten van programma’s altijd vlot lijkt me.

Daarbij… als je ooit zou willen veranderen staat alles verspreid over twee schijven. Of denk ik teveel als windows? Waar je je Mijn Documenten op bijvoorbeeld een apart schijf/partitie hebt staan en als je ooit een nieuwe installatie zou willen doen je data safe op de andere schijf blijft staan.

Your thoughts plz?

Bijdrager
    TheBigZ

Wat maakt het uit waar je data precies staan? Als je de boel later overzet naar een andere computer staan je data op de nieuwe computer, onafhankelijk of ze nu op de SSD dan wel de HD stonden.

De grap van een Fusion “schijf” is nou juist dat je de Fusion schijf als één “schijf” kunt beschouwen (ook al zijn het er fysiek twee).

Bijdrager
    Wauters

Hoe ga je al die HD’s in je imac steken?

Bijdrager
    Brombeer
    Wauters op 13 december 2014

Hoe ga je al die HD’s in je imac steken?

Kleiner maken door te zippen.:nerd:

Bijdrager
    tranzy

Late reactie maar ik ga de SSD achter de superdrive plaatsen volgens OWC stappenplan en de standaard HD vervangen.

Bijdrager
    tranzy

Wilde even melden dat de upgrade foutloos verlopen is. Niet gekozen voor een fusion drive.

Boot camp aangemaaangemaktaangemaakt met Windows 8.1.

Al met al ging het perfect. Ben blij met de performance.

Oh ja. Moest wel even de tool SSD fan control installeren want de fans draaiden op full speed.

Bijdrager
    tranzy

Ging wat mis met posten via mijn tel… spelling check:(

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.