-
Q:
checklist vervangen HD iMac 27" 2011
Hallo,
Gekocht:
Samsung 850 Pro SSD 256Gb
WD Black 2TB
WD Black 3TB
OWC Internal SSD Kit2 USB Recovery disks gemaakt. een voor Mavericks en één voor Yosemite. Dit ivm met de nieuwe filestructure van Yosemite? Dacht met de 3TB misschien eerst een installatie van Mavericks te doen en dan te upgraden naar Yosemite??
Ik heb een extra schijf liggen van 3TB maar twijfel om die te installeren omdat ik begrepen heb dat 3TB schijven problemen geven met BootCamp? Kan iemand dit bevestigen?
De vraag om een Fusion disk te maken is voorbij gekomen maar ben er nog niet uit wat ik wil doen. Wil namelijk ook een vlotte Windows Bootcamp (liefst op de SSD).
Dan is er nog iets van een temp sensor op de HD die nodig is. Ik dacht begrepen te hebben dat dit een los kabeltje is die je weer terug kunt plakken op de nieuw ingebouwde schijf.
Ik ga er binnenkort aan beginnen en wil de juiste stappen nemen. Dus zoek hier wat advies voor deze ietwat onzekere jongen
(Eerste keer mac open maken en reinstall).
tranzy op 12 december 2014Ik heb een extra schijf liggen van 3TB maar twijfel om die te installeren omdat ik begrepen heb dat 3TB schijven problemen geven met BootCamp? Kan iemand dit bevestigen?
Dacht juist dat dat het “gevaar” was met Fusion. Daar het systeem gaat bepalen op welke schijf je bestanden komen te staan. Als je zelf je “statische” opslag op de grote schijf houdt blijft het opstarten van programma’s altijd vlot lijkt me.
Daarbij… als je ooit zou willen veranderen staat alles verspreid over twee schijven. Of denk ik teveel als windows? Waar je je Mijn Documenten op bijvoorbeeld een apart schijf/partitie hebt staan en als je ooit een nieuwe installatie zou willen doen je data safe op de andere schijf blijft staan.
Your thoughts plz?
Wat maakt het uit waar je data precies staan? Als je de boel later overzet naar een andere computer staan je data op de nieuwe computer, onafhankelijk of ze nu op de SSD dan wel de HD stonden.
De grap van een Fusion “schijf” is nou juist dat je de Fusion schijf als één “schijf” kunt beschouwen (ook al zijn het er fysiek twee).
Wauters op 13 december 2014Hoe ga je al die HD’s in je imac steken?
Kleiner maken door te zippen.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.