7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    omt.henri

Checklist bij overstap van oude naar nieuwe Mac

Komende week komt mijn nieuwe 21″ iMac. Ik ben vast bezig met de voorbereidingen voor de grote verhuizing van mijn oude iMac. Is er ergens een mooi checklist met “pas op vergeet niet om…” acties. Ik start vanaf de fabrieks installatie en heb voor mezelf al een begin gemaakt:

Stap 2 – Inrichting

– Accounts aanmaken voor de familieleden
    – Time machine configureren
    – Printer configureren
    – Bamboo tablet configureren

Stap 2 – Software

– iLife (al af fabriek geinstalleerd)
    – iWork
    – MS Office
    – CS5 NL
    – Dropbox
    – Xcode
    – Skype
    – iChat (al af fabriek geinstaleerd)
    – VLC
    – Sabnzbd

Data

– Mail
    – Mailaccounts configureren (heb alleen imap en mobileme accounts, dus alles komt nieuwe binnen vanaf de server)
    – Sent mail overzetten vanaf oude iMac
    – iWeb data
    – iMovies data
    – iTunes data

Overigens zou ik ook een restore vanaf mijn Timemachine kunnen doen, maar om-de-een-of-andere-reden doe ik het liever handmatig, mooi moment om eens kritisch op te schonen.

Ben ik nog wat vergeten. Mijn oude mac wordt geformatteerd…. en gaat met een schone installatie door naar een nieuw baasje… dus….

Alvast dank.

NB op dit mooie forum al wel wat info gevonden, maar het leek me wel handig om alles een keer bij elkaar te hebben.

Bijdrager
    Yaris
    Bijdrager
    Hansi2124

Of hier:
    http://www.onemorething.nl/community/topic/onmisbare-programmas
    en hier: http://www.onemorething.nl/community/topic/essentiele-benodigdheden

Misschien een aanvulling voor jouw programma’s voor het geval je iets vergeten was?

Inactief
    Anoniem

Software die ik bij dergelijke acties altijd graag gebruik is iBackup. O.a. voor mailaccounts en -boxen maar je kan van alles en nog wat back uppen van met name OS X software (Mail, Safari, iChat, iTunes etc.). Erg handig vind ik persoonlijk.

Bijdrager
    omt.henri

Dank! iBackup ga ik zeker gebruiken. En het draadje onmisbare programma’s (gestart in 2004 :lol:) is zeker handig, heb zelfs een paar tooltjes gevonden waar ik het bestaan nog niet van wist.

Bijdrager
    Ir.Bob

Gooi het lijstje maar weg, Apple heeft al een lijstje voor je gemaakt. Het heet de migratie-assistent en neemt alle instellingen/programma’s over van de oude Mac. Je moet alleen opletten met sommige licentie codes (b.v. van Adobe), dat je die uitschakelt op de oude Mac.

(waarom mensen altijd spreken over opschonen is mij echt een raadsel… We praten hier nog steeds over een Mac, mind you! Die drie tekstbestanden die achterblijven nadat je software hebt weggegooid zullen je Mac echt niks aan doen hoor…)

Bijdrager
    omt.henri
    Ir.Bob op 02 augustus 2010

waarom mensen altijd spreken over opschonen is mij echt een raadsel… We praten hier nog steeds over een Mac

Hi Bob, ik snap je punt… de Mac kan dit prima aan en de migratie assistent werkt goed. Een verhuizing zie ik ook als een mooi moment om zelf eens schoon schip te maken. Niet voor de performance, maar voor mijn eigen overzicht.

Dank voor je tip.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.