7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    MishaHahaha

Check-up HDD voor SSD

Even twee kleine vraagjes voordat ik aan de slag ga met het vervangen van mijn HDD schijf van mijn mbp medio 2009.

Het plan is om een Samsung SSD 2.5″, 500GB, SATA600, 840 Series aan te schaffen en deze in de mbp te plaatsen. Nadat ik de lege SSD heb geplaatst wil ik de HDD in een Eminent Behuizing EM7032 Harddisk 2.5″ USB2.0/eSATA stoppen en aansluiten via een usb poort en wil ik de mbp opstarten door alt in te drukken en te kiezen voor de HDD schijf.

Hierna zou ik ervoor kunnen kiezen om de HDD schijf te klonen naar de SSD schijf via een programma als Super Duper. Is dit mogelijk?

-of-

Mountain Lion heeft de optie om zonder cd Mountain Lion opnieuw te installeren wanneer je opstart en alt indrukt. Is via deze weg ook een schone installatie mogelijk op mijn SSD waarna ik later wat bestanden van mijn HDD kan overzetten?

Ik ben niet zon pro in dit soort zaken en ik wil eerst even checken of dit plan wel te verwezenlijken is.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    MacKeessie

Simpel, je nieuwe schijf in de Eminent behuizing plaatsen,met schijfhulpprogramma wissen en formatteren en daarna je originele schijf kopiëren met Superduper naar je externe schijf.
    Dan je originele schijf vervangen door je externe schijf en als je daarna opstart heb je de originele gegevens op je nieuwe ingebouwde schijf draaien.
    Je originele schijf in de Eminent behuizing plaatsen en je hebt een externe reserve schijf.

Bijdrager
    MishaHahaha

Thanks voor reactie

Bijdrager
    MishaHahaha

Kan iemand bevestigen of de schijven passen in deze Eminent 2.5inch behuizing?

Bijdrager
    MishaHahaha

Eminent is alleen windows campatible…

Bijdrager
    MishaHahaha

Iemand een goede 2.5 inch behuizing compatible voor mac?

Bijdrager
    jopie213

Volgens mij kun je bij Samsung ssd’s een kit krijgen waarmee ze via usb aan te sluiten zijn. Dan heb je die eminentbehuizing niet nodig.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.