8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Pasav

Check running Application over netwerk …?

Is er een commando in de terminal die er voor zorgt dat ik in 1 oog opslag kan zien of een bepaald programma draait op een computer binnen mijn netwerk.
    Top is erg onoverzichtelijk voor deze taak ….

Bijdrager
    MouseMighty

Of je gebruikt het programma Activiteitenweergave? Stuk eenvoudiger.

Bijdrager
    Pasav
    ”MouseMighty”

Of je gebruikt het programma Activiteitenweergave? Stuk eenvoudiger.

Dat kan je niet via het netwerk controleren, ik wil vanaf 1 plek kunnen zien of een bepaalde applicatie op 1 of meerdere machines draaien.

Bijdrager
    dadu

Je kunt [code:1:860a8b4d6a]ps -ax | grep <proces> [/code:1:860a8b4d6a] proberen. Maar dan moet je wel weten hoe het proces heet, en dat is niet altijd hetzelfde als de applicatienaam.

Succes…

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

En als dat niet werkt kun je altijd gewoon
    [code:1:ed71ecb0aa]ps -A[/code:1:ed71ecb0aa]
    gebruiken en handmatig door de lijst kijken of er iets tussen staat dat het programma zou kunnen zijn. Maar inderdaad is de combinatie met grep het handigst als je weet wat de bestandsnaam van het programma is.

Bijdrager
    Pasav

Bedankt, ik ga aan de slag hier mee …

Bijdrager
    MouseMighty

Moet je titel van het topic en je eerste post even bijstellen en zeggen dat je het via een netwerk wil bekijken. Een juiste vraagstelling kan pas leiden tot een juiste hypothese en bijpassende juiste antwoorden :wink:

Bijdrager
    Pasav
    ”MouseMighty”

Moet je titel van het topic en je eerste post even bijstellen en zeggen dat je het via een netwerk wil bekijken. Een juiste vraagstelling kan pas leiden tot een juiste hypothese en bijpassende juiste antwoorden :wink:

Zo beter ..;)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.