30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)
  • Q:
    Bijdrager
    Dreejt

[Check] Portfolio site

Ik ben bezig geweest met een portfolio website voor me zelf, genaamd; mintis (voortgekomen uit minis magis est, wat “less is more” betekend)

Ik zou graag jullie mening ervan willen hebben, met opbouwende kritiek zodat ik aan verbeter punten kan gaan werken. De site is nog wel een beetje leeg, ik wil hem pas verder op gaan vullen wanneer ik het layout helemaal afgerond heb.

Voor zover ik weet toont de website zich in alle browsers behalve Internet Explorer goed..
    De foutjes die hij in internet explorer toont lukken me helaas niet om te verhelpen, mischien dat iemand mij kan vertellen waaraan dit ligt.

Bijdrager
    Guido Cornet

ziet er strak uit.

Bijdrager
    Gies

ziet er inderdaad strak uit. Alles werkt ook prima (links enz.)
    geen idee hoe je het probleem met IE kunt oplossen. Succes

Bijdrager
    murcielago

heb je al iets van een idee hoe het er uit moet komen zien?
    nu is het een niet samenhangend geheel, met weinig kleur
    op zich is weinig kleur geen probleem, maar zoek naar een steunkleur, een oranje-tint zou het geheel erg fris kunnen maken

Bijdrager
    chilli dude

netjes:) in IE nog paar foutjes…

en ik snap dat plaatje rechts van recente projecten niet zo?

Bijdrager
    dfI*)#[email protected](*_)$U#JHEN#[email protected]$(#@Halert(‘hi’);

je content aan de linker kant van je portfolio vind ik niet echt lekker scherp. En leest dat dus voor geen meter.

en verder mooie site, misschien idd een klein kleurtje toevoegen of sommige objecten iets donkerder maken.

Bijdrager
    hansenonline

besteed nog wat tijd aan je portfolio navigatie, als je een onderdeel hebt gekozen zou het fijn zijn als je van het ene werk naar de volgende kan gaan en niet zoals nu eerst terug. verder zou ik schetsen zeggen i.p.v. sketches! verder vind ik het er lekker strak uitzien.

Bijdrager
    dame.blanche

Mooi, mooi! Alleen categoriën schrijf je met twee -e ‘s! Voor de rest helemaal geen opmerkingen! Succes met het IE-verhaal!

Bijdrager
    Dreejt
    ”murcielago”

heb je al iets van een idee hoe het er uit moet komen zien?
    nu is het een niet samenhangend geheel, met weinig kleur
    op zich is weinig kleur geen probleem, maar zoek naar een steunkleur, een oranje-tint zou het geheel erg fris kunnen maken

Ik denk dat als ik iets met de header doe, het al heel anders lijkt. Ik zal hier wat mee proberen..

”chilli

netjes:) in IE nog paar foutjes…

en ik snap dat plaatje rechts van recente projecten niet zo?

Op die plaats zou eigenlijk nog een sfeer afbeelding moeten komen, ik moet daar nog even een stijl voor bedenken die ik continu in de site terug kan laten komen.

”Rimsic”

je content aan de linker kant van je portfolio vind ik niet echt lekker scherp. En leest dat dus voor geen meter.

en verder mooie site, misschien idd een klein kleurtje toevoegen of sommige objecten iets donkerder maken.

Op een mac zeker? Ik zit op dit moment namelijk ook achter een mac en zie dat het inderdaad niet goed leesbaar is, op een windows pc zijn daar als het goed is geen problemen mee.

Het valt me nu ook op het contrast van de website hier veel kleiner is dan op mijn windows pc (maar mischien heeft dat ook wel met de monitor te maken).

”hansenonline”

besteed nog wat tijd aan je portfolio navigatie, als je een onderdeel hebt gekozen zou het fijn zijn als je van het ene werk naar de volgende kan gaan en niet zoals nu eerst terug. verder zou ik schetsen zeggen i.p.v. sketches! verder vind ik het er lekker strak uitzien.

Goed idee inderdaad! Ik heb het cms achter de site niet zelf gemaakt, maar ik zal even zorgen dat die optie er in gemaakt word.

”dame.blanche”

Mooi, mooi! Alleen categoriën schrijf je met twee -e ‘s! Voor de rest helemaal geen opmerkingen! Succes met het IE-verhaal!

Dankje! en ik zal die typo vanmiddag even fixen.

Bijdrager
    Dreejt

Ik heb inmiddels wat aanpassingen gemaakt, ik hoop dat het menu zo wat beter opvalt (dat “navigatie ->” gaat nog wel weg trouwens).
    Het lettertype is iet groter en verder heb ik alles een tintje donkerder gemaakt.

Bijdrager
    TijhofGraphics

Toppie!
    Alleen zou ik niet alles een tint donkerder doen, maar wat verschil, eht een licht en het ander donker, en ook een kleurtje hier en daar, niet te, want iedereen heeft zo zijn eigen stijl, maar alleen deze tint is echt te onoverzichtelijk, als iemand moe is is het net een grote lichtgrijzebruinetint vlek geheel, en de tekst zo ook ietsje groter kunnen, maar niet direct overal kleiner.

Bijdrager
    Dreejt

De stijl is hetzelfde gebleven maar ik heb hem helemaal veranderd..

http://www.mintis.nl/index.php

Ik heb zoveel mogelijk grijs weg gehaald en het witter gemaakt zodat je minder last hebt van slechte contrasten.

Het systeem moet alleen nog even geintegreerd worden voor de portfolio items..

Bijdrager
    MacBeer

Ziet er heel helder en overzichtelijk uit. Dat blauw gaat erg goed als accentkleur moet ik zeggen. Paar kleine dingetjes:

– Die graphic in de header… betrek die op jouw werk. Nu zie ik een stadsgezicht en vraag me als bezoeker van je site wat de relatie is tussen jou en een stad. Als mij dat niet duidelijk wordt door het werk in je portfolio dan is dit niets meer en niets minder dan vulling. Dat moet je denk ik vermijden. Ik zou daar iets anders op verzinnen, desnoods weglaten en het menu prominenter in beeld brengen.

– Het menu staat wel erg aan de kant geschoven. Bovendien staat het menu in het engels. Niet nodig, als je voertaal Nederlands is maak dan je menu ook Nederlands. Engelse menu’s zijn lang niet zo cool als iedereen je wil doen geloven.

– Je about heb je in een vorm gestoken die eigenlijk niets past bij je. Grote bureau’s en ontwerpers met een fiks CV hebben deze vorm wellicht nodig. Maar jij niet. Zo ben ik absoluut niet geinteresseerd in je burgerlijke status, je leefsituatie en verenigingswerk. Wat mij interesseert is je portfolio.
    Muziek vind ik wel wat interessanter omdat dit invloed kan hebben op je werk. Maar pas ook hiermee op. TV programma’s is leuk maar ook echt niet meer dan dat. Films denk ik ook en eten al helemaal.
    Strip die pagina flink, of beter: maak een leuk verhaaltje. Dan toon je ook dat je kan copy-writen!
    Oja, ditch de contact-info bij ‘about’… dat lees ik op ‘contact’ wel.

Verder mijn complimenten voor deze opzet. Nu wil ik je portfolio gevuld zien!

Bijdrager
    @iMen

Als ik firefox 2.0 gebruik en ik heb het venster net zo klein dat ik net moet schuiven kan ik de W van welkom niet meer zien, pas als ik fullscreen ga zie ik alles goed. Voor de rest ziet het er prettig uit:)

Bijdrager
    oegemeister
    ”van

Selkom op Mintis.nl. Mijn online portfolio. uspendisse potenti. Aenean tincidunt. Aenean aliquam. Fusce lobortis. Nulla lectus metus. orbi ornare odio eget ipsum. Vivamus suscipit diam ut est laoreet consequat. Aenean sem risus, nonummy vitae, vulputate vitae, convallis nec, justo.

niet echt interessante tekst op je front-page.

gr Sjoerd

Bijdrager
    Dreejt
    ”MacBeer”

Ziet er heel helder en overzichtelijk uit. Dat blauw gaat erg goed als accentkleur moet ik zeggen. Paar kleine dingetjes:

– Die graphic in de header… betrek die op jouw werk. Nu zie ik een stadsgezicht en vraag me als bezoeker van je site wat de relatie is tussen jou en een stad. Als mij dat niet duidelijk wordt door het werk in je portfolio dan is dit niets meer en niets minder dan vulling. Dat moet je denk ik vermijden. Ik zou daar iets anders op verzinnen, desnoods weglaten en het menu prominenter in beeld brengen.

– Het menu staat wel erg aan de kant geschoven. Bovendien staat het menu in het engels. Niet nodig, als je voertaal Nederlands is maak dan je menu ook Nederlands. Engelse menu’s zijn lang niet zo cool als iedereen je wil doen geloven.

– Je about heb je in een vorm gestoken die eigenlijk niets past bij je. Grote bureau’s en ontwerpers met een fiks CV hebben deze vorm wellicht nodig. Maar jij niet. Zo ben ik absoluut niet geinteresseerd in je burgerlijke status, je leefsituatie en verenigingswerk. Wat mij interesseert is je portfolio.
    Muziek vind ik wel wat interessanter omdat dit invloed kan hebben op je werk. Maar pas ook hiermee op. TV programma’s is leuk maar ook echt niet meer dan dat. Films denk ik ook en eten al helemaal.
    Strip die pagina flink, of beter: maak een leuk verhaaltje. Dan toon je ook dat je kan copy-writen!
    Oja, ditch de contact-info bij ‘about’… dat lees ik op ‘contact’ wel.

Verder mijn complimenten voor deze opzet. Nu wil ik je portfolio gevuld zien!

Dankje voor je uitgebreide post!

Ik begrijp je punt over de header, voorheen had ik geen afbeelding in de header en daardoor lijkt de hele site een stuk “kaaler”. Het heeft iets in de header nodig wat het net nog even afmaakt, waarom ik voor een stad gekozen heb ik eigenlijk geen reden voor.. Mischien moet ik hier inderdaad iets anders mee doen.

Wat de about pagina betreft; ook helemaal gelijk. Dit is dan eigenlijk ook gewoon een rechtsreekse copy past van mijn hyves af. Opzich houd ik zelf ook niet zo van die verhaaltjes (helemaal niet omdat ik dat van mezelf niet kan schrijven) omdat mijn ervaring is dat ik zelf verhaaltjes op portfolio sites ook niet zo gauw lees. Ik heb liever lijstjes. Wat bedoel je trouwens met “copy-writen”?

”@iMen”

Als ik firefox 2.0 gebruik en ik heb het venster net zo klein dat ik net moet schuiven kan ik de W van welkom niet meer zien, pas als ik fullscreen ga zie ik alles goed. Voor de rest ziet het er prettig uit:)

Jup, ik zie het probleem. Waarschijnlijk bedoel je dat het gehele layout uit je browser “schuift”. Waarschijnlijk komt dit door de manier waarop ik mijn layout gecentreerd heb, heeft iemand hier mischien een oplossing voor?

@oegemeister
    :

Die interessante tekst moet ik nog even bedenken, maar ik ben daar niet echt goed in;)

Bijdrager
    Dreejt

* site heeft weer een aantal updates.

Bijdrager
    dfI*)#[email protected](*_)$U#JHEN#[email protected]$(#@Halert(‘hi’);

mooi, maar je sitemap bestaat nog niet:)

Bijdrager
    Dreejt
    ”Rimsic”

mooi, maar je sitemap bestaat nog niet:)

Ik zie het idd, zal het even weghalen..

Ik heb de site weer wat aangepast, graag hoor ik van jullie nog wat kommentaar zodat ik hem nog verder kan verbeteren. :D

Bijdrager
    iCohn

Als ik jou was zou ik je gastenboek gaan beveiligen. Ook worden de velden niet gechecked of deze wel zijn ingevuld:)

Bijdrager
    Dreejt
    ”iCohn”

Als ik jou was zou ik je gastenboek gaan beveiligen. Ook worden de velden niet gechecked of deze wel zijn ingevuld:)

Ah, vandaar al die lege berichten dus. Ik ken zelf geen php ofzo dus heb dit script gedownload. Hij werd ook al volg gespamt met berichten die je normaal tussen je spam-mail vind (rolex zooi enzo).

Maar even een ander systeempje zoeken dus..

Bijdrager
    Dreejt

Ik ben bezig geweest met versie 2 van de site.
    Graag hoor ik wat jullie hier van vinden (;

Bijdrager
    ilias

Om de (c) in je footer te vervangen door © moet dit in je xhtmlcode vervangen door [size=18:61889d41d9]©[/size:61889d41d9]
    Tenzij dit natuurlijk je bedoeling was. :)

Bijdrager
    Dreejt
    ”ilias”

Om de (c) in je footer te vervangen door © moet dit in je xhtmlcode vervangen door [size=18:71fc095e3e]©[/size:71fc095e3e]
    Tenzij dit natuurlijk je bedoeling was. :)

jep, dat wist ik..;) Alleen toen ik dat had was mijn pagina niet meer xhtml valid? Beetje apart, maar daarom heb ik het in iedergeval maar zo opgelost.

Bijdrager
    Rub3n

ziet er mooi uit, alleen sommige teksten zijn beetje raar, bold en op elkaar gedrukt

Bijdrager
    Dreejt
    ”Rub3n”

ziet er mooi uit, alleen sommige teksten zijn beetje raar, bold en op elkaar gedrukt

Waarschijnlijk Safari dan? Kun je aangeven welke teksten precies?

Nog een paar weekjes tot ik m’n nieuwe macbook heb en dan kan ik hem zelf ook weer in safari testen (; Hij is momenteel alleen nog getest in Firefox en IE.

Bijdrager
    Rub3n

ik gebruik firefox!

* en volgens mij is het al opgelost…

in Safari zijn je menu linkjes niet goed, gaan door elkaar!

Bijdrager
    AppleFlap

Heel strak :). De heel kleine navigatie linksboven is wel misleidend, ik dacht meteen dat “+ traditional, + print, enz.” de navigatie was.
    En dan onder “welkom enzo hiero”, hier is het erg moeilijk te lezen, dus ik zou een iets donkerdere grijs pakken op een witte achtergrond.

Verder vind ik ‘m echt geweldig :D.

Bijdrager
    Dreejt

Ik werk nu aan een nieuwe site:
    http://mintis.nl

Bijdrager
    Rub3n

ik zelf vind het “te” kaal…

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.