9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Temega

Check of Add-Blocker aan staat voor IE6.. Hoe?

Weet iemand of het mogelijk is om met java-script te checken of een bezoeker een addblocker heeft of niet?

Bijdrager
    Nikita

Niet direct een antwoord op je vraag, maar ik denk dat het gros van de internetgebruikers inmiddels wel een pop-up blokker heeft ongeacht welke browser ze hebben. Persoonlijk vind ik websites die werken via een of meerder pop-ups ook nogal irritant omdat ik met tabbladen werk… Ik zou je als ‘gemiddelde’ internetgebruiker dan ook aanraden om vooral geen pop-ups te gebruiken.

:)

Bijdrager
    tijn22

Ja dit is mogelijk, kijk maar bij dot TK, als je daar heen gaat krijg je een pop up of als die geblokkeerd is een splash pagina met een ad. Daar zou je ook even stiekem in de bron kunnen gaan kijken naar de code.

Bijdrager
    Temega

da’s geen optie. Ik wil gewoon weten of het op een of andere manier mogelijk is om te checken of een bezoeker een pop up/add blocker aan heeft staan.
    Hoeft niet perse met javascript, als iemand een oplossing heeft met een activeX app bijv. wil ik het graat weten..

Bijdrager
    Temega
    ”tijn22″

Ja dit is mogelijk, kijk maar bij dot TK, als je daar heen gaat krijg je een pop up of als die geblokkeerd is een splash pagina met een ad. Daar zou je ook even stiekem in de bron kunnen gaan kijken naar de code.

http://www.dot.tk bedoel je toch?? Ik krijg helemaal geen pop up..

Bijdrager
    Temega
    ”tijn22″

Dit is wat ze gebruiken:

function determineLocation()
    {
    MyPopup = window.open(“/1145620638395.ban?fldpromonr=1&fldbannernr=0&country=31&flddomainnr=8864271&ip=213.53.208.101&tid=1145620638395″,”1145620638395″,”height=100,width=486”);

if (MyPopup == null) {
    forward_url = ‘/adstart?fldpromonr=4&fldbannernr=0&flddomainnr=8864271&ip=213.53.208.101&tid=1145620638395&fwurl=http://www.dezinedot.com&country=31&fallback=yes’;
    register_url = ‘/black.html’;
    } else {
    forward_url = ‘http://www.dezinedot.com’;
    register_url = ‘/register.html’;
    MyPopUnder = window.open(“/1145620638395.bun?country=31”, “DotTK”, “height=300,width=450”);
    MyPopUnder.blur();
    self.focus();
    MyPopup.focus();

}
    dot_tk_frame_content.location = forward_url;
    dot_tk_frame_register.location = register_url;
    }

Hmm, wat deze script doet is een window openen met javascript dan checken of die open staat of niet.

Niet geopend: popupblocker staat dan dus aan

Wel: opupblocker staat uit

Maar ik zoek een alternatief hiervoor, dat je dus geen window hoeft te openen, zoals ik zei, misschien een activeX app. ofzo

Bijdrager
    tijn22
    ”Temega”

Maar ik zoek een alternatief hiervoor, dat je dus geen window hoeft te openen, zoals ik zei, misschien een activeX app. ofzo

Als je geen popup wilt openen, wat is je bedoeling dan precies?

Bijdrager
    Temega
    ”tijn22″
    ”Temega”

Als je geen popup wilt openen, wat is je bedoeling dan precies?

Gewoon… checken of iemand een popup blocker heeft of niet… simple as that..

Waaom? doet er even niet toe :)

Bijdrager
    tennapel

Nee.

De pop-up blocker blockeert gewoon bepaald type javascript gedrag; een pop-up kan alleen ongehinderd openen als de gebruiker op een link klikt.

Er is geen methode in de javascript implementatie waaraan je kan vragen of de blocker aan staat of niet; een webdeveloper moet er van uit gaan dat pop-ups geblockt kunnen worden en alternatieve oplossingen bedenken.

Als je voor functioneel gebruik pop-ups wil toestaan is dat geen probleem, pas nadat de gebruiker een link aangeklikt heeft. Anders moet je wat je in de pop-up wilt doen in de pagina verwerken. And that better be not something annoying….

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.