21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:

Bijdrager
    Elstar

Chatten? Hoe ging dat ook al weer

Een lange tijd geleden (onder OS9 nog) had ik een ICQ-messenger en -nummer waar ik eigenlijk nooit gebruik van maakte. Nu ik kabelaansluiting heb (en een vriendin 600 km verderop) wordt chatten weer interressant. Maar ja, nieuwe computer, nieuwe OS, programmatuur kwijt, nummers en namen kwijt en ik merk dat ik dus eigenlijk weer een beginner ben geworden.
    iChat schijnt niet te doen wat ik zou willen, nl. chatten met windows-gebruikers (icq en msn, ik ken niemand met yahoo), bovendien lukt het me niet om de instellingen zo te wijzigen dat ik anders dan via mijn @mac.com-adres kan chatten. Bij de overige ICQ en IRC messengers die ik heb gedownload raak ik de draad al kwijt bij het aanvragen van een nummer of naam (bij iXQ wordt bij de eerste keer opstarten bijvoorbeeld gevraagd om een bestaand icq-nummer, maar ik weet niet meer welke dat was. Een nieuw nummer moet toch ook lukken?).
    Is iChat toch de oplossing voor mij, en zo nee, welke messenger is dan aan te raden?

Bijdrager
    Ruben

Persoonlijk vind ik Proteus geweldig, dat gebruik ik voor ICQ, MSN en Yahoo tegelijk. Maar om eerlijk te zijn ben ik dat pas gaan gebruiken toen ik voor alle chat-protocollen al een nummer/naam had, dus ik zou eigenlijk niet weten hoe het aanmaken van een nieuw ID in Proteus gaat.

Bijdrager
    Willaaam

Sorry…. microsoft msn 2.1

Werkt goed en snel, alleen soms een disconnect, maar ach

X11 en Gaim werkt ook prettig, en natuurlijk Proteus

Bijdrager
    SvS

iChat is niet Yahoo account, maar AIM account. Ik gebruik zelf msn messenger 3.0 voor OS X, omdat verreweg de meesten in mijn vriendenkring msn heeft. iChat is veel mooier, maar ik heb niets aan design als ik niet ermee kan kletsen met vrienden. Ga zelf na wat voor account je vriendin heeft, en gebruik dat programma of Proteus als je meerdere accounts hebt.

Bijdrager
    Julian

Andere multiservice IM client:
    fire

Geen MS MSN Messenger voor mij, die lelijke, grote send-knop is echt een belediging voor mijn OSX :P

Bijdrager
    dennis

Wel MSN voor mij! Niemand die ik ken heeft yahoo, icq of AOL. (jammer genoeg ook geen iChat dus :cry:
    En je moet ook die send knop niet gebruiken, maar gewoon op enter drukken :wink:

Dennis

Bijdrager
    SvS
    ”dennis”

En je moet ook die send knop niet gebruiken, maar gewoon op enter drukken :wink: Dennis

Juist! En Fire heb ik geprobeerd, maar kreeg alleen maar problemen. Voor multi-chatprogramma (ik noem t maar ff zo) moet je bij Proteus zijn, maar dat is ook niet helemaal ‘schoon’ van probleempjes.

Bijdrager
    dennis

Ik heb fire wel gebruikt (ben zelfs heel even nederlandse vertaler geweest van fire) , vond het wel leuk toen men vrienden vroegen hoe het kon dat ik twee keer online was :lol:

Dennis

Bijdrager
    Elstar
    ”Susanne”

iChat is niet Yahoo account, maar AIM account.

Ja, vergissing, wist ik eigenlijk wel.

Bijdrager
    Elstar

O.k. bedankt alvast voor de tips:D Ik wilde eigenlijk ook een antwoord op die andere vraag: hoe te beginnen.
    Ik weet dat iChat op m’n .mac-adres werkt en msn doet iets soortgelijks met een e-mail-adres (moet dat hotmail zijn?). Het is me in iChat nog niet gelukt om een AIM-account aan te vragen (maar heb ik daar wel wat aan?).
    ICQ werkt met een nummer. Had ik al, maar ik zou niet meer weten welke dat was, dus ik moet een nieuwe hebben. Waar vraag ik dat aan?

Bijdrager
    Ruben
    ”Elstar”

en msn doet iets soortgelijks met een e-mail-adres (moet dat hotmail zijn?)

Nee, als je maar een “.net passport” hebt, dat kun je ook met je normale e-mail adres aanvragen.

Bijdrager
    Elstar

Het is Proteus geworden en het icq nummer werkt. Kan iemand mijn msn en ichat nog even testen?

Bijdrager
    remco pardoel

office X voor de mac
    staat msn gewoon op
    altijd makkelijk

Bijdrager
    andrez

Zeg, ik ben toch wel benieuwd waarom iChat niet ook voor Windows gebruikers bruikbaar gemaakt kan worden, zoals MSN Messenger dat voor Mac gebruikers (gedeeltelijk) is. Of is dit al het geval?

Bijdrager
    SvS

Windows moet het doen met AIM messenger.

Bijdrager
    Elstar

Even deze thread opnieuw onder da aandacht brengen.
    Ik dacht vorige week dat ik Proteus aan de praat had gekregen. Ik heb welgeteld twee ICQ berichten gekregen (van iRuben en een wildvreemde). Dat zal dus wel werken.
    MSN en AIM werken nog steeds niet. Ook niet als kennissen van mij het uittesten. Wat kan het probleem zijn? Beide diensten zouden moeten werken via mijn mac.com e-mail-adres. Voor MSN heb ik een passport moeten aanmaken. Ben daar nu bekend als Elstar3.
    Voor AIM/iChat hoef ik toch helemaal niets te doen? Dat moet toch gewoon werken onder mijn mac.com adres?

Bijdrager
    Beathoven

Vandaag maar ff een account aangemaakt bij AOL voor iChat. Ik ken helaas niemand die er gebruik van maakt dus kan het nog niet uitproberen :?

Bijdrager
    Elstar

Mis ik nou iets? Mijn @mac.com is toch al automatisch mijn account? En zo niet, waar doe ik dat dan, Beathoven?

Bijdrager
    Beathoven
    ”Elstar”

Mis ik nou iets? Mijn @mac.com is toch al automatisch mijn account? En zo niet, waar doe ik dat dan, Beathoven?

Aol Instant Messenger Sign up, ook te gebruiken voor iChat. Veel minder invulwerk dan dat registratieformulier voor een .mac account:)

Bijdrager
    Elstar

Er was een andere thread waar het over messengers ging en ineens begon ik me weer te ergeren dat dit nog steeds niet gelukt is. Ik heb potdomme 40$ betaald voor Proteus, dan moet het ook werken ook.

Kan iemand me vertellen hoe ik MSN’ers toevoeg aan mijn Proteus-contact-list. MSN werkt op een hotmail- adres maar als ik met option-i de settings bekijk kan ik alleen nickname, pronuncation en dat soort randinformatie invullen. Andere gegevens kan ik niet invullen en nergens wordt om het e-mail-adres gevraagd.

Bij user-provided info staat overigens ook nooit de goede link.

Bijdrager
    Julian

Grote kans dat je dit allang weet en dat je dit niet bedoeld, maar goed:
    Je kunt msn contacts toevoegen bij Contact -> Add Contact (Shift-klaver-A)
    Totale adres toevoegen, dus joop@hotmail.com ofzo

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.