2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    whaha

Chat-diensten / communicatie apps in 1 space macOS: berichten worden gelezen!

Sinds ik een grotere iMac heb, heb ik met behulp van Magnet mijn chatdiensten / IM / communicatie apps op een bepaalde manier gesorteerd.

Naast WhatsApp, Telegram, iMessage gebruik ik bijvoorbeeld ook Wire, Signal, Discord en ben ik Riot.im aan het uitproberen. Naast dat dit allemaal apps / programma’s / diensten zijn die ook op mijn telefoon werken, vind ik het ook fijn om ze altijd open te laten staan. Ik heb ze naast elkaar gezet, zodat ik overzicht houd en snel kan reageren als ik met meerdere mensen aan het chatten ben via verschillende platformen.

Zo ver is dat allemaal in orde.

Helaas heeft macOS de neiging om roet in het eten te gooien.

Als ik bijvoorbeeld Telegram, Berichten (iMessage) & Signal naast elkaar open heb staan, dan kan het gebeuren dat ik naar een van die programma’s schakel en dat een ander programma dan de instructie krijgt dat ze op de voorgrond worden gezet waardoor dáár een bericht als gelezen wordt gemarkeerd, terwijl ik dat helemaal niet gelezen heb!

Soms mis ik hier door zelfs berichten, want de notificatie op mijn telefoon verdwijnt daardoor ook.

Ik dacht eerst dat dit aan specifieke apps lag, maar het lijkt meer een OS dingetje te zijn, want ik kan er geen regelmaat qua programma in vinden.

Heeft iemand anders dit ook zo?

Kan ik dit oplossen?

Bijdrager
    whaha

Ik wilde de titel van mijn onderwerp veranderen, maar dat gaat helaas niet meer.

Ik wil graag voorkomen dat een bericht in een andere app, die ook open staat en op de zelfde space zit en soms ook zichtbaar is, als gelezen gemarkeerd wordt.

Soms ben ik in de ene chat bezig en dan wordt er een bericht gestuurd en dat wordt dan zo snel als gelezen gemarkeerd dat ik de notificatie dan nog niet eens gezien heb, omdat ik dan druk bezig ben met het typen van een reactie op het bericht waarvan ik wél gezien had dat die binnen kwam.

Ik hoop dat iemand zich herkent in dit probleem. Weet iemand hoe ik dit verhelp?

Nee, ik weet eigenlijk ook niet hoe ik dit onderwerp moet noemen…

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.