4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    TBIJ

chaos contacten macbook en iphone

Gister eindelijk een iphone gekocht! Nu is mijn adresboek één grote chaos. Elk contact heeft een visitekaartje met adres (vanuit mijn macbook) en een apart visitekaartje met telefoonnummer (vanuit mijn oude telefoon). Ik heb ze allemaal samengevoegd, maar ik zit met de ‘gezinnen’. Hans en Grietje wonen samen op een adres, hebben elk een apart telefoonnummer. Wanneer ik Grietje nu wil bellen, krijg ik in m’n iphone het contact ‘Hans en Grietje de Boer’ te zien, vervolgens moet ik Grietje haar nummer nog aantoetsen.

Mijn vraag is:; kan dit niet handiger?? Of weet iemand een andere oplossing?

Geblokkeerd
    HereIsTom

Misschien voor beide een apart contact maken, met bijv Grietje Mobiel:wink:

Bijdrager
    www.project-euh.com

Ik zou aparte contacten maken van Hans en Grietje. Deze geef je dan allebei hun eigen nummer. Eventueel kun je ze allebei hetzelfde home nummer geven (dan staat dat nummer dus bij beide contacten) Of je maakt een apart contact waar je dat gezamenlijke huis nummer inzet.

In het geval dat je de eerste doet zie je als je gebeld wordt ‘Grietje of Hans’ of ‘Grietje en 1 andere’ als je gebeld wordt.

Inactief
    Anoniem

Zo doe ik ’t inderdaad ook. Het vaste nummer koppel ik aan ‘het huisadres’ waar meerdere mensen van bv. een familie onder vallen. De mobiele nummers krijgen een eigen contact.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.