6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    andrez

CF kaart gebruiken als back-up

Beste mede Mac-ers,

Gisteren vertelde iemand me dat ik op de CF kaart van m’n digitale foto camera niet alleen foto’s, maar ook tekst, mp3’s en wat al niet, kan opslaan.
    Vooralsnog zie ik alleen mogelijkheid om foto’s op te slaan en dan ook nog niet allemaal.

Hoe zit dit nou eigenlijk?

Ben benieuwd naar respons.

Groet,

andrez.

Moderator
    Lucas Raggers

Een Compact Flash kaartje is gewoon een klein harde schijfje. En kan ook als zodanig gebruikt worden. Ik gebruik mijn 64 Mb CF kaart ook weleens om programma’s of andere dingen te transporteren.

Bijdrager
    andrez

Ja, maar als ik m’n camera aansluit en selecteer en dan upload kies, dan zijn alleen (een bepaald type) foto’s uploadable, geen tekst of mp3’s of i.d..

Bijdrager
    Haddock

ik gebuik een aparte fire-wire kaartlezer voor het uitlezen van de CF-kaarten uit mijn Nikon D1. Daarmee kun je prima data opslaan op CF-kaarten zoals de 1 Gb microdrive van IBM.

Ik gebruik het eigenlijk zelden. Ook al gaat het overzetten van grote bestanden sneller via een CF-kaart dan met een ethernet-verbinding.

Bijdrager
    gewoonbob

bij sommige camera’s is dit geblocked, maar het moet dan wel kunnen met een aparte cardreader. ik had die ervaring met 2 types fuji camera’s bij de 1 kon je er ook bestanden in het hd-tje dat op je desktop verschijnt op slepen, bij een ouder type kon dit niet. [waren overigens smartmedia cards, maar dat maakt nix uit]

Bijdrager
    andrez

Voor de volledigheid, ik heb een Canon Powershot A200, met imagebrowser voor het foto’s laden van en naar de camera, maar tot nu toe alleen daarvoor dus.
    Een USB aansluiting volstaat waarschijnlijk niet? Er verschijnt geen HD-tje in beeld overigens.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.