7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    scotty2

Ontbrekende (?) certificaten in keychain

Hallo,

Als ik een bepaalde website met Safari oproep wordt er niets vertoont en via de (developer) error console zie ik een bericht dat de certificaat op de server ongeldig is.

Als ik dezelfde site met Firefox oproep, wordt de site wel via een beveiligd verbinding getoond. Ik heb de certificaat (via het slot) opgevraagd en dat gezocht in keychain – komt niet voor – echter is er wel een certificaat met een organisatie naam die enigszins op dat van het gebruikte certificaat lijkt.

Hebben jullie enige idee hoe ik dit moet oplossen – en ik bedoel dat ik de site met Safari kan bekijken en niet alleen met Firefox.

Groetjes,

Bijdrager
    TheBigZ

Om welke website gaat het?

Bijdrager
    scotty2

Ik denk niet dat het aan de website (jolinejolink.com) zelf ligt, ik denk dat er iets vreemd is met de keychain op mijn iMac in combinatie met Safari.

Op mijn MacBook Air kan ik zowel met Safari als Firefox de website benaderen zonder problemen.

Ik heb de instellingen van Safari visueel vergeleken en geen verschil kunnen vinden, daarnaast de inhoud van de keychains op de iMac en MacBook vergeleken – ook geen verschil kunnen vinden.

Wel gezien op de MacBook dat de gevraagde certificaat op een lager niveau zit, dus:
    – certificate authority
    – domain validation
    – benodigde certificate

Ideëen?

Bijdrager
    Maurits

Firefox heeft een eigen manier van certificaten checken, Safari (en chrome) gebruiken de keychain van macOS
    Dat kan de verschillen verklaren.

Bijdrager
    Glime

Bijdrager
    scotty2

Dat laat inderdaad de website normaal functioneren op Safari.

Uit puur nieuwsgierigheid zou ik willen weten waarom de ene commando de oplossing is voor het deblokkeren van certificaten voor verschillende websites. Dat moet ik (denk ik) verder uitpluizen in de link –
    http://apple.stackexchange.com/questions/257080/how-to-tell-why-macos-thinks-that-a-certificate-is-revoked

Hoe dan ook – so far so good:)

Bijdrager
    TheBigZ
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.