3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    dennissch

certificaat veilig?

Beste,

Ik heb vanavond mijn icloud wachtwoord gereset, en had een mapje in keychains weggegooid, omdat hij bleef zeuren bij het inloggen om lokale sleutelhangers. Maar goed ik kwam daarna in sleutelhangertoegang. En het viel mij op dat onder de sleutelhanger systeem, categorie : certificaten. Daar staan 2 cerficaten genaamd: com.apple.systemdefault en com.apple.kerberos.kdc. Er staat bij dat het een zelfondertekend rootcerficaat is en ” dit cerficaat is niet gecontroleerd door een derde partij”

Wat betekend dit, kan iemand kijken of het bij het bij je zelf ook is. Ik heb Yosemite.

Anoniem
    dennissch op 24 september 2015

Daar staan 2 cerficaten genaamd: com.apple.systemdefault en com.apple.kerberos.kdc. Er staat bij dat het een zelfondertekend rootcerficaat is en “dit cerficaat is niet gecontroleerd door een derde partij”.

Lekker laten staan, beide certificaten zijn van Apple.

Bijdrager
    dennissch
    Zakske op 24 september 2015
    dennissch op 24 september 2015

Daar staan 2 cerficaten genaamd: com.apple.systemdefault en com.apple.kerberos.kdc. Er staat bij dat het een zelfondertekend rootcerficaat is en “dit cerficaat is niet gecontroleerd door een derde partij”.

Lekker laten staan, beide certificaten zijn van Apple.

Thanks voor je antwoord, iemand gaf deze link aan mij https://support.apple.com/nl-nl/TS1452 . Mijn Engels is slecht, maar ik maak er uit op dat het vanaf OSX 10.5 zo er in zit. Dus de melding “dit certficaat is niet gecontroleerd door een derde partij” maakt niet uit? Ik was bang dat ik iets had verpest door het mapje in Keychain te verwijderen, maar het leek mij al sterk want het had wel mijn probleem opgelost. Wel is de Appstore op OSX traag, kam dit komen door de problemen op de iOS Appstore?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.