30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 67)
  • Q:

Moderator
    Night

CENTRAAL TOPIC – El Capitan: wat werkt er (nog) niet

Nu velen de stap hebben gewaagd om over te stappen op het meest recente OS van Apple, 10.11 ofwel ‘El Capitan’, komen we er geleidelijk achter dat niet alle apps meer naar behoren werken of zelfs helemaal niet meer. Voor sommigen kan dit zelfs een reden zijn om voorliopig nog maar even te wachten met de update. Om problemen na de update centraal te houden, zodat alle bezoekers van OMT in één topic een soort overzicht kunnen vinden, heb ik dit topic aangemaakt.

Dus hier graag posten:
    • Apps (liefst met versienummer) die niet meer werken
    • Apps (liefst met versienummer) die na een aanpassing werken en graag aangeven welke aanpassing hiervoor is gedaan.

Voor een compatibiliteitsoverzicht van alle apps verwijs ik graag naar de volgende database, die dagelijks verder wordt aangevuld:
    https://roaringapps.com/apps

Moderator
    Night

Om het spits af te bijten:

• Adobe illustrator CS6 werk slechts na het opnieuw installeren van JAVA6. PS, ID en Acrobat Pro werken wel naar behoren.
    • XtraFinder (0.25.5) werkt niet en slechts gedeeltelijk na uitzetten van de SIP (System Integrity Protection)
    • iMovie HD (6.0.5) werkt niet meer (erg jammer; het enige goeie ‘simpele’ videobewerkingsprogramma)

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  Night.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  Night.

Bijdrager
    abbenhui

Cardless werkt niet meer (laatste versie) Moet ingescande klantenkaarten in Passbook zetten, maar Passbook is vervangen door Wallet en dat herkent Cardless niet.
    Solitaire van Byterun, versie 2.2, kan niet meer fullscreen werken; wordt dan zo groot dat nog maar de helft op het scherm staat.

Bijdrager
    Tjerker

Het TimeCode window van Final Cut Pro X (10.2.2) heeft een glitch en de hr:mm:ss:fr staat niet op de juiste plek.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  Tjerker. Reden: versie toegevoegd

Bijdrager
    SunKeeper

Ik heb van de ontwikkelaar van RoaringApps begrepen dat er z.s.m. een functie in de site wordt toegevoegd waarmee je apps per status kunt verbergen.

Nu zit je constant tegen blauwe bolletjes (no data) aan te kijken bij het grootste deel van de 6400 apps die erop staan. Wanneer je die blauwe bolletjes kunt verbergen dan heb je een iets meer relevante weergave van apps.

Verder op termijn een Mac app die direct de status van alle apps op je Mac laat zien en waarmee je ook zelf meteen een status kunt geven a.d.h.v. je ervaringen. Vanaf dan zullen nog sneller meer apps een juiste status krijgen op de site.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  SunKeeper.

Bijdrager
    Blieper

Photoshop CC 2015 heeft nogal moeite met het inzoomen, maar dat is denk ik omdat Adobe al aangegeven heeft om nog te wachten met het updaten naar El Capitan, zie HIER

InDesign en Illustrator CC 2015 werken naar mijn inziens goed. Lekker snel:-D

Bijdrager
    TZG

Verbinden met een Synology server werkt niet

Bijdrager
    Blieper
    TZG op 05 oktober 2015

Verbinden met een Synology server werkt niet

Bij mij wel…:-D

Bijdrager
    Eprom

Quickboot, Bootchamp en andere vergelijkbare software om de Mac via Bootcamp te herstarten werken niet meer.

Bijdrager
    SunKeeper

Filteren op status op RoaringApps is zojuist live gegaan!

Bijdrager
    Afroman

Wacom tablets werken niet meer

Bijdrager
    tijs_a

Basecamp 4.5.1 werkt niet.
    Het uitzoomen van de OpenStreetMap en andere iets complexere bewerkingen van routes resulteert in een crash.

Bijdrager
    Blieper
    Afroman op 05 oktober 2015

Wacom tablets werken niet meer

Bij mij wel, maar ik moet zeggen dat het euvel al vaker is voorbijgekomen en ik weet dat 6.3.10w2 een werkende versie is:

Hier staat de uitleg nog…

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  Blieper.

Bijdrager
    Afroman

Top! Ik ben benieuwd!

Bijdrager
    IsSidha

wat wel werkt en wat niet is vaak afhankelijk van onbegrijpelijke oorzaken
    zo kan ik niet meer in mijn itunes account komen met iTunes 12.3, maar wel met 12.2
    anderen hebben hier geen last van..

een aantal apps werkten voor mij niet, deze moeten nog in 32bits modus opgestart worden.. waaronder NameChanger, maar na invoering van een ingebouwde functie is ook deze app eigenlijk overbodig geworden.. zoals al met veel apps het geval is geweest

Bijdrager
    Blieper

En nu is plotseling mijn ‘Dock’ weg en het is niet meer terug te halen… ff vogelen;-)

Haha, heb Safari gestart en wilde gaan Googlen en toen was hij er ineens weer:roll:

Heeft de eerste dagen wel goed gewerkt. Had het net weer, en het kwam omdat ik een ‘Mijn Documentenmap’ van een Windows-machine wilde openen die in m’n Dock stond. Hij blijft dan een tijdje weg en ineens is het Dock er dan weer:roll:

Bijdrager
    lordoftheflatbush

TotalFinder doet het niet meer omdat plugins in Finder niet meer kunnen. Erg jammer want TF is voor mij key. TF is nu out of business (volgens ontwikkelaar). Op de website staan alternatieven. Ik gebruik nu Forklift.

Bijdrager
    Afroman

Dankjewel blieper! Het werkt nu weer zoals vanouds.

Bijdrager
    Blieper

:wink:

Bijdrager
    maddogbundy

Adobe bridge ziet geen cameras meer in el capitan

Bijdrager
    maddogbundy

Wat betreft bridge geen van de versies werken incl de cc versie werkt niet

Bijdrager
    maddogbundy

In de laatse versie imovie zijn al je films niet meer zichtbaar welke in de icloud staan.

Bijdrager
    MacTS

Werkt Crossover 14 nog met EC? Dit weerhoudt mij er nog van te upgraden. In het verleden moest je met Crossover altijd een versie mee omhoog.

Bijdrager
    SvS

Zijn er meer mensen die problemen hebben met Airdrop na upgrade naar El Capitan?

Bijdrager
    Metssr

Ik zie sinds El Capitain in de kaarten App geen kaart en geen satellietbeeld meer

Bijdrager
    Bruce27

ik heb idd probleem met airdrop van macair naar iMac. Niet van de iPhone naar de iMac, dat gaat prima.
    Maar wat erger voor mij is; met finalcutproX de ene crash na de nadere. het lijkt wel blikseminslag zo vaak. de tel echt kwijt. gelukkig staat alles er tot het laatste frame maar het is knap irritant en tijdrovend. Maar ligt dit aan el cap. of aan wat anders? feit is dat ik het nooit zo erg heb gehad.

Bijdrager
    Mik55

Weet iemand waarom het geluid bij het ophalen van nieuwe mail niet meer werkt.
    En eventuel hoe dit is op te lossen?

Bijdrager
    Metssr

Ik heb ontdekt dat ik datzelfde heb. Geen geluid bij binnenkomen van de mail, ook niet als je mail binnenhaalt en er is niks, dan kwam er eerst ook een geluidje. Is een kleinigheid, maar was wel handig.

Bijdrager
    Mik55

OPNIEUW en ander fout op de mail van El Capitan.

Mijn mail staan op “klassieke indeling”.
    Als ik het venster onder opschuif naar boven(dus onderkant groter maakt) dan worden de gegevens
    boven tijdelijk gecomprimeerd met verschillende lettertypen.
    Hierdoor waardoor worden de gegevens onleesbaar.
    Klik je op een ander map, dan wordt door dit hersteld.
    Waar ligt dit aan? En heeft iemand anders hier ook last van?
    Configuratie= Ik heb een Retina 27″ iMac van 3 weken oud. Dus software is nog origineel + EC.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  Mik55.

Bijdrager
    SvS
    SvS op 14 oktober 2015

Zijn er meer mensen die problemen hebben met Airdrop na upgrade naar El Capitan?

Ik plaatste het elders, maar hier nu ook even voor volledigheid:

Mijn mac bleek geen serienummer te hebben en dat is belangrijk voor het functioneren van iCloud (Facetime en iMessage, maar ook Airdrop)
    Is dat bij TO ook het geval (kijk bij ‘Over deze Mac’)
    dan kun je kijken op how to set by Roger…
    Nu werkt alles weer.

1) Download the .zip file provided by Roger
    2) Insert a new USB key
    3) Using the (dumbed-down) El Capitan Disc Utility, select the USB key
    4) Click on Erase, selecting Mac OS Extended (Journaled)
    5) Via the Restore command in the Edit menu, select the USB key
    6) Click the Image button and navigate to the 063-7137-A.dmg file in he Downloads folder, then click Restore
    7) Restart with Option held down, selected Bland Board Serializer v1.1 [sic]
    8) Enter the serial number
    9) Restart when prompted.

Good luck!

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 67)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.